Podręcznik "Handel międzynarodowy" ukazuje podstawowe standardy międzynarodowego obrotu gospodarczego. Książka koncentruje się na analizie regulacji układów handlowych: globalnych i regionalnych, polityce handlowej superpotęg ekonomicznych, takich jak Stany Zjednoczone, Unia Europejska, Japonia czy Chiny,, a także szczegółowo demonstruje problematykę kontroli importu i eksportu, kładąc szczególny nacisk na zagadnienia dotyczące: zabezpieczeń przed szkodą wyrządzoną poprzez wolną konkurencję, regulacji antydumpingowych i regulacji handlu subsydiowanego, środków odwetowych za nieprzestrzeganie postanowień układów i umów handlowych.
Czwarte wydanie zostało uaktualnione i poszerzone, zwłaszcza w częściach dotyczących polityki handlowej. Autor analizuje przyczyny najpoważniejszych sporów handlowych, a w szczególności stara się odpowiedzieć na pytanie, czy transformacje priorytetów Stanów Zjednoczonych za prezydentury Donalda Trumpa uzasadniają tezę, iż mamy do czynienia z,,nowa erą" w handlu międzynarodowym.
Czy założenie, iż interesy ekonomiczne Ameryki mają pierwszoplanowe znaczenie, oznacza, iż handel strategiczny, prowadzony z perspektywy korzyści jednego kraju, zastępuje handel globalny$563 Książka może stanowić poręczną lekturę uzupełniającą dla biznesmana projektującego wejście w kontakty handlowe z zachodnimi partnerami, urzędnika polskich ministerstw czy banków negocjujących albo zamierzających negocjować umowy handlowe czy finansowe, albo po prostu dla zwykłego Czytelnika zamierzającego dowiedzieć się więcej o świecie biznesu i handlu.