Wydanie dobrane do korzystania wieloletniego.Numer dopuszczenia MEN: 545/1/2012/2015.,,ŚWIAT DO PRZECZYTANIA" seria podręczników do języka polskiego dla liceum i technikum 1. Podręcznik Świat do przeczytania łączy konwencjonalny chronologiczny układ prezentowania zjawisk literackich i artystycznych z pionierskimi rozwiązaniami dostosowanymi do nowej podstawy programowej.2.
Jedną z znacznych nowości podręcznika jest położenie szczególnego nacisku na sztukę interpretacji. Kształceniu tej umiejętności służą bogate i rozmaite zadania towarzyszące tekstom literackim i popularnonaukowym, a także dziełom sztuki.
Proponowane przez autorów ćwiczenia nakłaniają do uważnej i wnikliwej lektury dzieła, do stawiania mu pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi. Inspirują do podejmowania twórczego dialogu z tradycją, do dostrzegania w niej elementów wciąż żywych, ułatwiających głębsze rozumienie współczesnej rzeczywistości.3.
Nowym i ciekawym pomysłem metodycznym zgodnym z nową podstawą programową jest moduł,,To już znasz". Otwiera on każdy kolejny rozdział podręcznika. Znajdują się w nim ćwiczenia odwołujące się do wiedzy zdobytej poprzez ucznia na wcześniejszych etapach edukacji.
Zadania powtórzeniowe są skonstruowane w taki sposób,wyznaczyć, jak można zastosować posiadaną już wiedzę do interpretacji nowo poznawanych zjawisk literackich i artystycznych.4. Autorzy podręcznika oferują zintegrowane nauczanie literatury i języka.
Zagadnienia z gramatyki języka polskiego, z zakresu poprawności językowej czy historii języka poznaje uczeń przede wszystkim w kontekście dzieł literackich.Za bardzo ważne autorzy uznają rozwijanie różnorodnych produktywności językowych ucznia, a także pogłębianie jego świadomości językowej, dlatego minimalizują rolę klasycznego wykładu na rzecz ćwiczeń.
Metoda ta sprzyja kształtowaniu dojrzałych i kompetentnych użytkowników polszczyzny.5. W skład serii,,Świat do przeczytania" wchodzą również materiały metodyczne dla nauczycieli: program nauczania oraz broszury metodyczne zawierające m.in.
scenariusze lekcji.