Podręcznik Metodyka nauczania dla wykładowców i instruktorów nauki jazdy adresujemy najczęściej do przyszłych i stawiających pierwsze kroki w zawodzie instruktorów, lecz bardziej doświadczeni także znajdą w nim ciekawe wiadomości.
prawidłowy instruktor to osoba, która nie tylko „wie", ale także „umie nauczyć" innego człowieka. Nie starczy do tego czysto teoretyczna wiedza. Ważne jest, czy potrafimy ją przekazać.
Metodyka nauczania pomaga przekuć nasze idee w efekty użyteczne.
Autor podręcznika podpowiada i radzi, jak zrobić to wydajnie.
Spis treści
Wstęp
Część I - Od klasyki, czyli podstawy metodyki nauczania
Pojęcia podstawowe
Cele kształcenia
Metody nauczania
Środki dydaktyczne w nauczaniu
Andragogika
Planowanie zajęć dydaktycznych
Część II - przez nowoczesność – metodyka szkolenia kandydatów na kierowców i kierowców w dobie postnowoczesności
świeże formy szkolenia
Współczesne metody szkolenia
Część III - Do praktyki – użyteczne wykorzystanie metodyki nauczania w nauce jazdy
Metody i środki szkolenia teoretycznego
Planowanie
O środkach dydaktycznych
Szkolenie poręczne
Praca nad sobą
Twój wizerunek
Twarzą w twarz
Sposób mówienia
Komunikacja zwrotna
Wystąpienia publiczne
Kodeks etyczny instruktora nauki jazdy