Rozwojowy profil terapii to linia, która powstała na bazie wieloletnich doświadczeń terapeutów w pracy z dziećmi z przeróżnymi zaburzeniami, a także wiedzy na temat rozwoju dziecka zdrowego. Zadania zawarte w książkach,,Myślę, czytam, rysuję" są usystematyzowane zgodnie z pojawiającymi się umiejętnościami oczekiwanymi w rozwoju dziecka.
Obejmują obszary podstawowych funkcji poznawczych, które można było przedstawić w formie podręcznika. Każda z książek, może być wykorzystana w pracy z grupą przedszkolną. Może stać się podręcznikiem wspomagającym pracę terapeuty.
Dorosły wyszuka tu ćwiczenia, które umożliwią mu dokonanie oceny umiejętności rozwojowych dziecka. Pozwolą oddziaływać na wszystkie sfery poznawcze, utrwalić osiągnięte wydajności, stymulować pojawienie się kolejnych kamieni milowych.
Książeczki,,Myślę, czytam, rysuję" asygnowane są dla: - dzieci zdrowych, którym dorośli chcą towarzyszyć w ich rozwoju, - dzieci z zaburzeniami, którym dorośli chcą pomóc zniwelować skutki nieprawidłowości w rozwoju.
Książki,,Myślę, czytam, rysuję" to bogaty zbiór zadań napisany zgodnie z etapami rozwoju funkcji poznawczych dziecka. Ćwiczenia są tak skonstruowane, żeby dziecko mogło opanować umiejętności na kolejnych poziomach.
Dorosły wybiera poziom podstawowy, od którego zacznie pracę z dzieckiem. Pracując z książką należy kierować się chronologią względną (wiekiem rozwojowym), wspierając sfery najbliższego rozwoju dziecka.
Podział na trzy stopnie wiekowe jest umowny. Na podstawie ćwiczeń zawartych w książeczkach dorosły dokonuje wyboru poziomu podstawowego (książki), od którego zacznie pracę, ustali zakres oddziaływań.
W ten sposób dążyć będzie do opanowania poprzez dziecko skuteczności na kolejnych poziomach. Może to oznaczać, że zadania zawarte w książeczce dla czterolatka realizować będzie dziecko trzyletnie, a w książeczce dla pięciolatka dziecko czteroletnie.
Ogólnej orientacji dotyczącej przebiegu rozwoju dziecka może dokonać zapoznając się z sylwetką dziecka. Zeszyt: oprawa miękka, format A4