Podręcznik zawiera całościowe omówienie problematyki prawa handlowego, tj.: zagadnienia ogólne, formy organizacyjne przedsiębiorców, ze szczególnym uwzględnieniem spółek handlowych, a także ich transformacji, zagadnienie restrukturyzacji i upadłości przedsiębiorców, umowy handlowe i jednostronnie handlowe (konsumenckie), w tym umowy nienazwane, prawo papierów wartościowych, rozstrzyganie sporów gospodarczych oraz problematykę prawa własności intelektualnej.
W trzecim wydaniu Autorzy omówili zmiany w regulacjach dotyczących poszczególnych przedsiębiorców, ich reprezentacji (prokura), umów handlowych, w tym typowo o pośrednictwie ubezpieczeniowym i umów,,konsumenckich" (jednostronnie handlowych), a także sposobu rozstrzygania spraw gospodarczych, które wynikają m.in.
z wejścia w życie ustawy - Prawo przedsiębiorców. Publikacja ułatwi przygotowanie się do egzaminu z prawa handlowego (gospodarczego prywatnego), poznanie zasad podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej, a także wskaże możliwości wykorzystania poszczególnych umów handlowych do określonych celów gospodarczych.
Autorzy są profesorami albo adiunktami zatrudnionymi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, typowo w Katedrze Prawa Cywilnego i Gospodarczego. Prowadzą wykłady z prawa handlowego, prawa gospodarczego, konsumenckiego i własności intelektualnej, nie tylko dla studentów, ale także dla praktyków.
Większość autorów na dodatek status adwokata, radcy prawnego lub sędziego, a wszyscy autorzy posiadają wielki dorobek naukowy z zakresu prawa handlowego. Adresaci:Publikacja jest asygnowana w głównej mierze dla studentów studiów ekonomicznych i dla studentów innych kierunków przygotowujących się do egzaminów z prawa handlowego.