W zakresie treści i metod nauczania w materiałach ćwiczeniowych jest zachowany zintegrowany system nauczania. Zawierają ponad 200 ćwiczeń i zadań sprawdzających - niebanalnych i przemyślanych metodycznie.
krystaliczny układ graficzny pomaga z łatwością odnaleźć dane zagadnienie, a dostępny język - momentalnie je przyswoić. Uczniowie, wykonując ćwiczenia z zastosowaniem danego programu, utrwalają wybrane treści z różnych edukacji zawarte w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego, m.in.
dotyczące opisywania wyglądu rysunków, dostrzegania różnic między nimi, przeliczania części, porządkowania liczb, dodawania i odejmowania w zakresie dziesięciu, tworzenia rysunków, znajomości liter, pisania wyrazów oraz wybranych zagadnień z edukacji przyrodniczej i społecznej.
W klasie pierwszej uczeń zapoznaje się ze środowiskiem programowania Baltie, układając obrazki na scenie zgodnie z poleceniami ćwiczenia. W kolejnych klasach uczeń będzie kreujeł pierwsze programy w środowiskach Baltie oraz Scratch.