Wszyscy jesteśmy konsumentami różnorodnego typu towarów, usług i informacji. Dlategoniejednokrotnie spotykamy się z reklamowymi apelami, namawiającymi do zakupu. Czy obecna reklama ma taką siłę oddziaływania, by nas do czegoś zachęcić?
Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w sporej mierze podzielone. Tak się dzieje, iż reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś zawiadamiać w sposób sympatyczny, niebanalny i zrozumiały. Używa do tego języka mówionego. Ale też języka obrazu, muzyki, animacji itp. W sumie taki komunikat jest złożonym tworem i ma u nas, jako konsumentów, wywołać określone emocje oraz refleksje. Tymczasem, śledząc kampanie reklamowe spotykamy się z zasady z brakiem pomysłu na przyciągnięcie uwagi klienta. Język reklamy zamyka się w paru wymyślonych sloganach. W kilku banalnych zdaniach albo niewyszukanych skojarzeniach. Nie ma w bieżących komunikatach odrobiny poezji, nieco bardziej wytwornych animacji itp. A już bez dwóch zdań brak odniesień do sztuki, kultury, nauki, tradycji itd.
W sensie komunikowania, a komunikowania biznesowego typowo, należy uwzględnić komponenty nie tylko języka potocznego. Jest do dyspozycji, na wyciągnięcie ręki, język literacko-artystyczny (słuszne myśli poetów, ludowych twórców itp.). Istnieje ogromny potencjał języka religijno-mistycznego (alegorie, mity, a nawet baśnie i bajki). Jest w końcu zasób języka symbolicznego, który „mówi" nam o wszystkim w jednej chwili, wykorzystując nasze wyobrażenia, archetypy, stereotypy.
Jakże miło byłoby usłyszeć, iż „posiłek bez wina to jak dzień bez słońca" zamiast nagabywania rodzaju „podaruj sobie odrobinę luksusu"! Komunikat, by był produktywny, musi być przyjazny i sympatyczny (nie pompatyczny). A poza tym - już z poręcznego punktu widzenia - wręcz powinien być konkurencyjny, ciekawy, produktywny i aktualny. O tym wszystkim traktuje proponowana Państwu książka „Język reklamy".
ISBN: 9788375568486
Kod paskowy: 9788375568486
Autorzy: Smid Wacław
Wydanie: 2
Rok wydania: 2016
Kod wydawcy: 31095
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 318
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 17
Waga: 0.526
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka