Neurodydaktyka - nauczanie i uczenie przychylne mózgowi to książka, w której zostały skategoryzowane wnioski płynące z neuronauk. Dzięki nowoczesni tych nauk możemy dziś zweryfikować wykorzystywane w domach, w przedszkolach i szkołach metody nauczania. Neurobiolodzy obalają sporo komfortowych dla rodziców i nauczycieli mitów i pokazują, jak niemało zależy od nas dorosłych. To my, stwarzając określone środowisko, decydujemy o tym, czym będą zajmować się dzieci. Ich intensywność znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci neuronalnej, można nawet powiedzieć, że rzeźbi ich mózgi. Dlatego z wnioskami płynącymi z neuronauk powinni zapoznać się jednocześnie rodzice, nauczyciele, jak i studenci kierunków pedagogicznych i wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak lepiej użyć potencjał dzieci. Jeśli szkoła ma być źródłem prawdy o świecie, sama nie może ignorować wiedzy o tym, jak przebiegają procesy uczenia się.