„Książka Jerzego Jastrzębskiego jest zbiorem artykułów i esejów, które łączy przedmiot refleksji – media, dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Wspólną cechą wszelkich tekstów składających się na publikację jest wartka narracja, atrakcyjny język oraz liczne odniesienia do bogatej interdyscyplinarnej literatury przedmiotu.
Podejmowana w poszczególnych rozdziałach tematyka jest obudowana solidnym i szerokim kontekstem historycznym i kulturowym. Czytelnik dowie się, jakie teorie i paradygmaty dotyczące oddziaływania mediów dominowały w przeszłości, jakie są współczesne ustalenia, co wpłynęło na zmiany, a także jakie mogą być ich konsekwencje.
Zakres tematyczny poszczególnych wątków jest szczególnie duży – od rozważań metanaukowych i definicyjnych, przez krytyczną analizę paradygmatów i wpływowych teorii medioznawczych, po charakterystykę i analizę istniejącego stanu mediów i problemów współczesnego dziennikarstwa.
Zaletą publikacji jest łączenie perspektyw wielu dyscyplin naukowych, dzięki czemu poszczególne problemy związane ze współczesnymi mediami oraz dziennikarstwem i nowymi zjawiskami w komunikacji społecznej zostały ukazane w szerokim kontekście nauk humanistycznych i społecznych.
solidny warsztat naukowy i interdyscyplinarna wiedza autora sprawiają,otrzymujemy dzieło, w którym wszyscy zainteresowani mediami i dziennikarstwem znajdą coś ciekawego i frapującego, nawet w postaci nowej perspektywy, dzięki której zjawisko pozornie znane i należycie opisane w literaturze medioznawczej nabiera nowego znaczenia i rodzi chęć podążenia nowym tropem w badaniach".
Z recenzji dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz, prof. KA Tytuł Przestrzenie mediów i dziennikarstwa Autor Jerzy Jastrzębski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego EAN 9788323345169 ISBN 9788323345169 Kategoria Akademicka\Akademicka-mistrzowska liczba stron 262 Format 14.5x20.5x1.4 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.322 kg