Fenix BC21R V3.0 to mocna latarka rowerowa o strumieniu światła 1200 lumenów, wyekwipowana w wymienny akumulator 18650 o obszerności 2600 mAh, port ładowania USB-C, wskaźnik poziomu akumulatora oraz solidny uchwyt na kierownicę z system QD.
Fenix BC21R to bezusterkowe oświetlenie, które spełni oczekiwania równocześnie w mieście, jak i górskich bezdrożach. BC21R V3.0 to wielofunkcyjne oświetlenie, które może być montowane na kierownicy albo kasku rowerowym,, a także użytkowana jako charakterystyczna latarka ręczna.
Latarka rowerowa Fenix BC21R V3.0 w sklepie Kolba — oficjalnego dystrybutora produktów Fenix w Polsce
Latarka ma lekką konstrukcję wytworzoną z anodowanego aluminium, co umożliwia właściwe odprowadzanie ciepła, a także zagwarantuje jej odporność na całkowite zanurzenie w wodzie (do 2 m), upadek z wysokości 1,5 m oraz przenikania kurzu i minimalnych ciał stałych. Wysoka klasa ochrony IP68 powoduje, że latarka perfekcyjnie sprawdzi podczas niełatwych warunków pogodowych niezależnie od tego, czy jest wykorzystywana w mieście, w lesie czy podczas jazdy po górach.
Dzięki niewielkim rozmiarom, niskiej masie (157 g z akumulatorem) oraz funkcji prędkiego wypięcia z kierownicy, Lampka rowerowa BC21R V3.0 może być też wykorzystywana także jako charakterystyczna latarka ręczna. Jeśli zaopatrzymy się w adapter ALD-08, latarkę można zamontować na kasku rowerowym, co w dodatku zezwala na używanie latarki w formie czołówki w trakcie czynności wymagających wolnych dłoni. Uchwyt rowerowy ma funkcję szybkiego odłączenia latarki z kierownicy. W tym celu należy jedynie nacisnąć dźwignię blokującą i wysunąć lampkę z obejmy. W zestawie znajdują się silikonowe adaptery, które umożliwiają skrupulatne dopasowanie uchwytu do średnicy kierownicy w zakresie od 28 do 35 mm. Dzięki nim możemy także regulować i blokować nachylenie latarki w zakresie 15°.
W latarce Fenix BC21R V3.0 zaimplementowano diodę Luminus SST40 emitująca maksymalny strumień światła aż 1200 lumenów. Tworzone światło ma neutralną barwę, nie męczy oczu, zagwarantuje wierne oddawanie oraz zdolność rozpoznawania obszerniejszej ilości szczegółów w warunkach widzenia nocnego. Maksymalny zasięg odbitego światła w trybie turbo wynosi 142 m, co zarówno w warunkach miejskich, jak i bezdrożach zagwarantuje rewelacyjną widoczność, a także możliwość wczesnego reagowania na sytuację na drodze. Fenix BC21R ma obfity strumień światła, który zagwarantuje komfortowe pole widzenia, szczególnie podczas pokonywania zakrętów lub jazdy po skomplikowanym terenie.
Latarki rowerowe Fenix w sklepie outdoorowym Kolba
Zasilanie Źródłem prądu jest akumulator 18650 o objętości 2600 mAh, który po naładowaniu zagwarantuje prawie 10 godzin pracy w trybie 600 lumenów, lub do 132 minut w trybie turbo 1200 lumenów (sumaryczny czas pracy). Ładowanie akumulatora odbywa się poprzez zastosowany port USB-C, dlatego nie musimy martwić się zakupem uzupełniającej ładowarki. Wysoki prąd ładowania 2 A pozwala na całkowite naładowanie dołączonego akumulatora w zaledwie 2 godziny. Warto podkreślić,w trakcie ładowania możemy korzystać z latarki (wyłącznie tryb niski i średni), choć wpłynie to oczywiście na wydłużony czas ładowania akumulatora. Poziom naładowania akumulatora możemy kontrolować dzięki diodzie LED umieszczonej we włączniku, która w prosty i czytelny sposób zawiadamia nas o stanie energii (funkcja działa jedynie z akumulatorami 18650 z serii Fenix ARB-L18). Do zasilania latarki możemy alternatywnie używać jednorazowych baterii CR123A.
Status wskaźnika poziomu akumulatora:
Fenix BC21R V3.0 oferuje 4 tryby światła ciągłego: niski→średni→wysoki→turbo oraz światło błyskowe o strumieniu 400 lumenów. Do włączania/ wyłączania oraz zmiany jasności służy jeden metalowy przycisk, który aktywuje także wskaźnik poziomu akumulatora. Prosta i intuicyjna obsługa to niewątpliwa zaleta latarki rowerowej, zwłaszcza w miejskich aglomeracjach o obszernym nasileniu ruchu.
Latarka zapamiętuje ostatni wykorzystywany poziom jasności. Po ponownym włączeniu latarka samoczynnie aktywuje się w tym trybie (funkcja pamięci). Ostrzeżenie o niskim stanie akumulatora uruchamiane jest samoczynnie po spadku zdefiniowanego poziomu napięcia (pulsująca dioda wskaźnika poziomu akumulatora). W latarce zaimplementowano ponadto zabezpieczenie przed przegrzaniem w trybie turbo. Dla bezpieczeństwa elektroniki, po osiągnięciu 60° C sterownik samoczynnie ogranicza jasność o kilka lumenów, co zezwala na ponowne włączenie trybu turbo.
parametry światła były testowane w warunkach laboratoryjnych przy użyciu akumulatora ARB-L18-2600.