"Analiza zawartości podręcznika pozwala zgodzić się z tym, co Autorki napisały we wstępie, czyli iż – bez szkody dla rozwoju kompetencji komunikacyjnej – rozbudowany został składnik gramatyczny (Autorki mówią o „dowartościowaniu komponentu gramatycznego"); że wykorzystano uwspółcześnione listy frekwencyjne – jeśli chodzi o zawartość leksykalną; że kryterium wyraźnym w tworzeniu materiałów było kryterium poręczności – stąd przywołanie wielu kolokwializmów (raczej: słownictwa współczesnego, na które składają się i potocyzmy, i – czasem – elementy slangowe), lecz i składników języków specjalistycznych (przypasowanie tychże do poziomu nie jest proste, lecz Autorkom udaje się to zrobić!).
(…) Niniejsze materiały odzwierciedlają doświadczenie i warsztat Autorek, potrafiących przygotować idealny program, dostosowany do potrzeb potężnych odbiorców. Zaproponowany poprzez E. Gałat i B. Sałęgę-Bielowicz rozkład materiału (= brak nieelastycznej struktury) pozwala nauczycielom na dopasowanie zawartości do potrzeb wyróznionej grupy uczniów.
Z drugiej strony trzyma w ryzach tych lektorów, którzy jeszcze nie nauczyli się dyscypliny w pracy z podręcznikiem kursowym. Spokojna, skromna, lecz estetyczna szata graficzna jest na tyle poważna,skupić uwagę uczących się na zawartości merytorycznej, i na tyle bogata, aby móc postawić podręcznik na tej samej półce, co najlepsze (starsze) materiały dydaktyczne w naszej branży".
dr Piotr Kajak, Uniwersytet Warszawski "Na pochwałę zasługuje logiczny i spójny układ podręcznika. Każda jednostka lekcyjna jest przemyślana pod względem merytorycznym i metodycznym. Przychylna i czytelna forma graficzna, zróżnicowany, pokaźny i interesujący wybór materiałów (tekstów, ćwiczeń, objaśnień gramatycznych itp.), bogato zilustrowane lekcje, załączony do nich składnik socjokulturowy i kulturoznawczy to z całą pewnością ogromne atuty opracowania.
(…) wielka ilość zadań bez wątpienia ułatwi pracę lektorom (nie muszą uzupełniać podręcznika dodatkowymi materiałami), zaś użytkownikom pozwoli na skuteczniejsze opanowanie podsystemów języka polskiego. (…) Godna podkreślenia jest także dbałość o konsekwentne realizowanie założeń programowych, o równomierne rozwijanie wszystkich efektywności.
Autorki nie zapominają ponadto o nauce poprawnej pisowni i wymowy tak potrzebnych w praktyce językowej. Realizując kryterium przydatności nauczanych treści i pamiętając o zmieniających się realiach, w części poświęconej pisaniu wprowadzają – obok form przewidzianych w programie dla poziomu A1 – blog jako coraz popularniejszą formę wypowiedzi.
zachwyci to z całą pewnością użytkowników i zachęci ich do nauki pisania (efektywności wciąż deficytowej), a także podejmowania prób samodzielnego redagowania tekstów po polsku". Dr Grażyna Przechodzka, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Powyższy opis pochodzi od wydawcy.