Na usługę HPE Foundation Care składają się kompleksowe usługi dla sprzętu i oprogramowania wspomagające zwiększanie przystępności infrastruktury IT. Specjaliści techniczni Hewlett Packard Enterprise współpracują z zespołem IT klienta, pomagając przy rozwiązywaniu problemów ze sprzętem i oprogramowaniem HPE i wybranymi produktami innych dostawców.W odniesieniu do sprzętu usługa HPE Foundation Care obejmuje zdalne wsparcie i diagnozowanie problemów, a jeśli będzie to konieczne do rozwiązania problemu - w dodatku naprawę sprzętu na miejscu u klienta.
w przypadku kwalifikujących się produktów sprzętowych HPE usługa ta może jeszcze obejmować podstawowe wsparcie dla oprogramowania i współpracę przy zarządzaniu zgłoszeniami dla wybranego oprogramowania producentów innych niż HPE.Usługa HPE Foundation Care obejmuje ponadto dostęp elektroniczny do powiązanych danych o produktach i wsparciu, co umożliwia całemu personelowi IT klienta wygodne znajdowanie kluczowych informacji przystępnych na zasadach komercyjnych.
w przypadku produktów innych dostawców dostęp jest zależny od udostępnienia danych przez producenta. Klient ma do wyboru kilka stopni wsparcia interwencyjnego, z których można wybrać usługę odpowiadającą potrzebom biznesowym i operacyjnym.