świeże, zmienione wydanie bestsellerowej ksiazki gromadzi opis zweryfikowanej, wielokrotnie sprawdzonej metody przeprowadzenia wnikliwej analizy kultury organizacji i jej zmiany w pozadanym kierunku. Teoretyczna podstawa tej metody jest tzw.
model wartosci konkurujacych, bedacy prawdopodobnie najczesciej na swiecie użytkowanym modelem do oceny kultury, wyjątkowo przydatnym przy inicjowaniu programu znaczacych udoskonalen umiejetnosci kierowniczych i przywodczych.
Pomyslana jako poradnik, ksiazka sprawne narzedzia, z ktorych moga korzystac liderzy i menedzerowie, żeby okreslic kulture kierowanych poprzez siebie jednostek i przeprowadzic jej zmiane. Znajduje sie tu tez kwestionariusz do oceny umiejetnosci kierowniczych, pomagajacy efektywnie wspierac zmiane kultury firmy.
Szczegolowo omowiono:- znaczenie uwzglednienia kultury przy wprowadzaniu wszystkich programow poprawy produktywnosci,- proces identyfikacji rodzaju kultury obecnej i pozadanej,- sporzadzanie wykresow profili kultury w celu okreslenia obszarow, w ktorych niezbędne sa zmiany,- etapy opracowywania i wdrazania programu zmiany kultury organizacyjnej,- dostosowywanie zestawu jednostkowych umiejetnosci kierowniczych do potrzeborganizacji - program rozwoju osobistego,- sposoby inicjowania pozadanych zmian kultury.