Podręcznik przygotowany przez hiszpańsko-polski zespół autorów. W pełni dopasowany do wymogów nowej podstawy programowej dla szkół podstawowych zgodnie z reformą z roku 2017. Poziom podręcznika: A1 właściwości podręcznika: - podręcznik oparty na silnym impulsie wizualnym posługujący się językiem obrazu tak bliskim dziś młodemu pokoleniu Z, - przezroczysta struktura każdego rozdziału, - łagodna progresja leksykalno-gramatyczna zapewniająca harmonijny rozwój wszelkich efektywności językowych, - wyraźny cel pracy językowej nauczyciela – budowanie sprawnej komunikacji uczniów w sytuacjach życia codziennego zgodnie z wymogami nowej podstawy programowej – reforma 2017, - konsekwentna realizacja kluczowych kompetencji XXI wieku – komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie. Budowa podręcznika: - sześć rozdziałów o stałym układzie z krystalicznie określonymi celami lekcji – W tym rozdziale poznasz + jednostka wprowadzająca do podręcznika – pierwszy kontakt z językiem hiszpańskim: Unidad 0, - system piktogramów prowadzących nauczyciela i ucznia przez każdy rozdział podręcznika, których celem jest wyraźne określenie rozwijanych produktywności językowych u uczniów – zadania rozwijające, - rozumienie tekstu czytanego, zadania rozwijające sprawność reagowania językowego, zadania rozwijające rozumienie tekstu słuchanego, zadania rozwijające sprawność pisania, jak i zadania rozwijające, - efektywność mówienia + winietki zawierające wskazówki i informacje pomocne w nauce języka hiszpańskiego, objaśniające zagadnienia gramatyczne oraz winietki prowadzące uczniów poprzez trening poprawnej hiszpańskiej wymowy oraz ortografię, - nowoczesna, angażująca uczniów szata graficzna służy wprowadzeniu nowego słownictwa, a także interakcji językowej między obrazem a tekstem – każdy rozdział posiada zadania leksykalne oparte na przyporządkowaniu słów ich obrazom, także z możliwością ich odsłuchania – ćwiczenie poprawnej wymowy/fonetyka języka hiszpańskiego – wizualizacja poznawanej leksyki, sekcja: Palabras, palabras… - silny nacisk na komunikację – praca z dialogami, przetwarzanie między tekstem słyszanym a pisanym, pisanym a mówionym – praca w parach, praca indywidualna, sekcja: Español en acción, - teksty kulturo i realioznawcze odnoszące się do świata hiszpańskojęzycznego, sekcja: ¡Qué interesante! + moduł: Fiestas pod koniec podręcznika zawierający opisy najważniejszych dni świątecznych w krajach języka hiszpańskiego, - praca projektowa w każdym rozdziale, także w odniesieniu do poszukiwania danych w internecie, sekcja: Mi proyecto, - prosta i czytelna prezentacja gramatyki pod koniec każdego rozdziału – ujęcie tabelaryczne z zastosowaniem kontrastu kolorem przy wyjaśnianiu treści zagadnień gramatycznych – sekcja: Mis apuntes de gramática, - klarowny słowniczek tematyczny w każdym rozdziale. Sekcja: Mi primer diccionario, - zamknięcie każdego rozdziału powtórkowymi zadaniami leksykalno-gramatycznymi w ujęciu komunikacyjnym, sprawdzającymi realizację celów językowych danego rozdziału, sekcja: Repasamos, - samoocena, sekcja: Autoevaluación.