Charles Koch przypisuje ogromny sukces wypracowanej poprzez siebie filozofii zarządzania opartego na zasadach rynkowych, Market-Based Management (MBM), którą opisuje w swej książce. To sprawia, iż publikacja ta powinna zainteresować zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania, a zwłaszcza ambitnych przedsiębiorców.Opisywane przez Kocha metody to niezwykle humanistyczne reguły, których wykorzystywanie daje Koch Industries ogromny dynamizm. Powinni na to zwrócić uwagę ci menedżerowie i właściciele firm, którzy mają skłonność do autorytarnego stylu kierowania.LESZEK BALCEROWICZForum Obywatelskiego RozwojuPoza wolnością i wolnym rynkiem do stworzenia dobrze prosperującej marki niezbędna jest wspólnota wartości takich jak uczciwość, zaangażowanie i szacunek. Na nich budujemy reputację naszej producenta każdego dnia.Gorąco zachęcam do lektury fascynującej historii powstania Koch Industries, a tym samym do poznania się z filozofią i zarazem praktyką zarządzania, która zapewniła sukces jednej z największych prywatnych firm na świecie.ARKADIUSZ MUŚPress Glass SARewolucyjny system zarządzania, który doprowadził do jednego z największych sukcesów firmowych naszych czasów.Charles Koch dołączył do rodzinnej marki, z siedzibą w Wichicie, w 1961 roku, kiedy jej wartość wyceniano na 21 milionów dolarów. Sześć lat później został dyrektorem zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. Obecnie wartość grupy kapitałowej Koch szacuje się na 100 miliardów dolarów, co czyni ją jednym z największych przedsiębiorstw znajdujących się w prywatnych rękach. Przez ponad 50 lat producent przekroczyła 27 razy wzrost wartości indeksu S&P 500 i planuje podwajać swój zysk przeciętnie co sześć lat.Czym zajmuje się ta firma i dlaczego jest tak wyjątkowo dochodowa? Nazwy „Koch" nie wynajdziecie na swoim plamoodpornym dywanie, dżinsach ze streczem, podzespołach smartfona czy na super absorpcyjnych pieluszkach waszego dziecka, jednakże produkuje je właśnie ta spółka. A te innowacje, a także dużo innych napędza opracowany poprzez Charlesa Kocha ramowy system zarządzania opartego na rynku – Market-Based Management® (MBM).Po przeszło półwieczu interdyscyplinarnych badań, eksperymentalnych odkryć, a także użytecznego wykorzystywania wiedzy w firmach należących do spółki Koch na całym świecie, głównym celem MBM pozostaje generowanie korzystnego zysku. Korzystny zysk wynika z produktów i usług, które podnoszą jakość ludzkiego życia i na które kupujący dobrowolnie głosują swoimi pieniędzmi. Jest rezultatem kultury, w której pracowników motywuje się, żeby jak przedsiębiorcy poznawali preferencje klientów oraz najkorzystniejsze sposoby ich zaspokajania. Prawidłowy zysk pojawia się, kiedy wytwarzana jest długoterminowa wartość dla klientów, pracowników, udziałowców i społeczeństwa.W tej książce Charles Koch, czerpiąc z prawdziwych, mnóstwo mówiących i wcześniej nieupowszechnianych opowieści z sześciu dekad jego obecności w biznesie, przeprowadza czytelnika poprzez pięć rozmiarów MBM,wyróżnić, jak korzystać z ramowego systemu zarządzania firmą, żeby wygenerować więcej dobrego zysku, niezależnie od rodzaju i skali działalności, branży czy organizacji. W trakcie lektury można dowiedzieć się, jak:• stworzyć wizję rozwoju pomimo bezustannie przyśpieszających dysrupcyjnych innowacji • wybrać i utrzymać pracowników odznaczających się równocześnie zaletami, jaki i talentem • wytworzyć klimat dzielenia się wiedzą, pozwalający, niezależnie od zajmowanego stanowiska, na kwestionowanie wcześniejszych rozwiązań, jeśli można je udoskonalić lub zastąpić ulepszonymi • nagradzać pracowników uprawnieniami decyzyjnymi nie ze względu na ich stanowisko, lecz wkład w markę • motywować wszelkich zatrudnionych do większego zaangażowania w markę poprzez taką strukturę bodźców, żeby wynagrodzenie było wyznaczane jedynie przez tworzoną przez pracownika wartość.Lektura obowiązkowa dla liderów, przedsiębiorców, studentów i dla każdego, komu zależy na obywatelskim, sprawiedliwym i dostatnim społeczeństwie. "dobry zysk" z całą pewnością dołączy do najlepszych książek z dziedziny zarządzania, jakie kiedykolwiek powstały.Charles G. Koch jest przewodniczącym zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. Od 1967 roku. Słynie z tego, iż pod jego przywództwem rodzinne przedsiębiorstwo stało się drugą pod względem wielkości amerykańską firmą pozostającą w prywatnych rękach – obecnie jej wartość wycenia się na 100 miliardów dolarów – w 2019 roku dało to Charlesowi Kochowi, według „Forbesa", trzynaste miejsce na liście najbogatszych Amerykanów.Koch Industries, Inc., grupa kapitałowa z siedzibą w Wichicie, w stanie Kansas, zaczęła swą działalność w 1940 roku jako firma Wood River Oil and Refining Co. Aktualnie grupa Koch zatrudnia w około 70 krajach na świecie ponad 130 tysięcy osób, z czego 65 tysięcy w Stanach Zjednoczonych. Od stycznia 2009 roku zdobyła ponad 1300 nagród za bezpieczeństwo, działania na rzecz środowiska, służbę społeczeństwu, innowacje i obsługę klienta.