MÓWIĘ PO POLSKU. Ćwiczenia dla obcokrajowców. Poziom B1 i B2: o To podręcznik do doskonalenia sprawności mówienia. O Został przygotowany z myślą o cudzoziemcach, którzy chcą poprawić swoje umiejętności konwersacji.
o Pomaga w przygotowaniu się do egzaminów dokumentowych z języka polskiego jako obcego. O Gotowe jednostki lekcyjne są przeznaczone na stopnie B1 i B2. O Obejmuje zagadnienia zawarte w,,Programach nauczania".
o Składa się z 20 rozdziałów (po 10 na każdy poziom). O Jednostki lekcyjne są zbudowane według podobnego schematu: otwierają je zadania ogniskujące uwagę wokół tematu, kolejne ćwiczenia wymagają coraz obszerniejszej samodzielności w tworzeniu wypowiedzi, a trzy ostatnie zadania podsumowują rozdział i przygotowują do egzaminu atestowego.
o Bodźcami do wypowiedzi są w głównej mierze teksty autentyczne (na przykład o znanych Polakach, popularnych miejscach, kulinariach itp.), infografiki, komiksy i fotografie i ilustracje. O najróżniejsze techniki pracy i typy zadań pozwalają realizować podstawowe działania językowe: produktywne (monologowe) i interakcyjne (dialogowe).
o Na obu stopniach egzaminacyjnych B1, B2 student ma możliwość odsłuchania nagrań z przykładowymi wypowiedziami egzaminacyjnymi. O dopełniającą pomoc dla nauczyciela stanowią karty komunikacyjne do pobrania i druku.
Podręcznik,,Mówię po polsku. Ćwiczenia dla obcokrajowców" autorstwa Moniki Gworys i Anny Mądreckiej to szczególnie wartościowa, długo oczekiwana pozycja, wypełniająca poważną lukę na rynku wydawniczym w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego.
Po raz pierwszy uzyskujemy pełny zestaw materiałów dydaktycznych umożliwiający uczenie się, nauczanie i ocenianie ustnych działań językowych. - z recenzji prof. Dr hab. Iwony Janowskiej Opracowanie swoim,,rozmachem" dydaktycznym przypomina w obfitym stopniu kompletny podręcznik do nauki polszczyzny.
To spory sukces, który demonstruje, że jego Autorkom udało się podejść do rozwijania umiejętności ustnej produkcji językowej w sposób całościowy. Moja końcowa ocena opisywanego materiału jest nad wyraz wysoka.
Emanuje od niego profesjonalizm dydaktyczny i szerokie doświadczenie lektorskie jego Autorek. Powinien zająć ważne miejsce wśród nowoczesnych opracowań do nauczania polszczyzny jako języka obcego i drugiego.
- z recenzji prof. Dr hab. Przemysława E. Gębala