Podręcznik skierowany jest zwykle do studentów – niezależnie od kierunków studiów – i absolwentów studiów wyższych oraz przedsiębiorców i menedżerów, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę z zarządzania. Główna część publikacji posiada kompleksowe omówienie podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania. Przezroczysty układ treści uwzględnia zróżnicowane style uczenia się, a czytelny podział zagadnień i niebanalne grafiki czynią ją przychylną dla Czytelnika. Na początku każdego z 13 rozdziałów zostały wymienione cele uczenia się, które ukierunkowują cykl przyswajania wiedzy. Definicje kluczowych pojęć umieszczone na marginesach usprawniają zapamiętywanie informacji i powtórkę materiału. Funkcjonalne przykłady przytoczone w tekście stanowią ilustrację omawianych teorii, odnosząc je do świata biznesowego. Efektywną naukę wspierają jeszcze kończące każdy rozdział ćwiczenia. Czytelnik może sprawdzić, czy zrozumiał najważniejsze koncepcje, oraz zastosować zdobytą wiedzę w rozwiązywaniu realnych problemów związanych z zarządzaniem. Autorzy odnoszą się również do skomplikowanych wyzwań, z którymi mierzą się współcześni menedżerowie. Dzięki temu Czytelnicy, którzy nie są jeszcze praktykami zarządzania, będą lepiej przygotowani do rozwiązywania problemów i pełnienia funkcji menedżera we współczesnych organizacjach.