"Jeśli to fiolet, ktoś umrze. Teoria koloru w filmie" jest bezprecedensową książką, która wyjaśnia, jak kolor wpływa na widownię i narrację, postaci i rozwój scen. Bellantoni, która ma za sobą lata badań nad wpływem odcieni na zachowania, zebrała ponad 60 filmów i pogrupowała je w strefy wpływów sześciu głównych odcieni. Przy pomocy subtelnych fotosów filmowych i dzieł sztuki wyjaśnia, jak każdy z tych odcieni uruchamia potężne stany emocjonalne i reakcje widzów, służąc ponadto do wzmocnienia i zwielokrotnienia emocji postaci. Autorka tłumaczy każde dzieło filmowe, wyjaśniając jak, dlaczego i gdzie kolor odzwierciedla i wpływa na emocje, równocześnie postaci na ekranie, jak i wśród widowni. Dyskusje z przyjaciółmi autorki, pomiędzy innymi z laureatami Oscara, scenografami Henrym Bumsteadem (Bez przebaczenia), Robertem Boylem (Sprawa Thomasa Crowna), Wynn P. Thomasem (efektowny umysł) i Larrym Paullem (Łowca androidów), jak dodatkowo renomowanymi operatorami Rogerem Deakinsem (Skazany na Shawshank), Edwardem Lachmanem (Daleko od nieba), Johnem Sealem (Angielski pacjent) i Amy Vincent (Rozlewiska uczuć) wyjaśniają, jak kolor przekazuje to, co nie zostało wypowiedziane i okrywają jak i dlaczego rozmówcy dokonali solidnych wyborów kolorystycznych, zarówno świadomie, jak i instynktownie. Jeśli to fiolet, ktoś umrze - Teoria koloru w filmie to lektura konieczna dla filmowców, studentów szkół filmowych i wszelkich zainteresowanych kinematografią.