W okresie dwudziestolecia miedzywojennego funkcjonowalo w Polsce lacznie okolo 20 elitarni motocykli, motorowerow i silnikow przyczepnych do rowerow. Oprocz slynnych, spotykanych po dzien dzisiejszy Sokolow, wykonano motocykle marek mniej znanych, a w obecnych czasach poszukiwanych i wysoko renomowanych poprzez kolekcjonerow, jak chocby MOJ, Perkun, Podkowa, Niemen, Wul-Gum, Lech, Tornedo, SM, czy Zuch. Historie tych motocykli, ich luksusowi i ludzi zaangazowanych w tworzenie polskich jednosladow, odszuka Czytelnik w tej wlasnie ksiazce. W jej kolejnym, trzecim wydaniu zamieszczono 30 nowych, wyjątkowych fotografii (m.in. Motocykli Lech, Lot, Wul-Gum-I). Tresc ksiazki uzupelniono nowymi ustaleniami Autora, a dotycza one wiekszosci opisywanych konstrukcji. Calosc stanowi skarbnice wiedzy o polskich dokonaniach konstrukcyjnych i produkcyjnych na polu jednosladow w okresie II Rzeczypospolitej.Jan Tarczynski - absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, historyk, pasjonat starych pojazdow, w szczegolnosci motocykli. Znany i uznany w swiatku motocyklistow i milosnikow pojazdow militarnych, wspolzalozyciel Fundacji Ochrony Zabytkow Militarnych. Autor kilkunastu ksiazek m.in. Samochody osobowe Polski Fiat 508 i 518 i wielu artykulow prasowych.