Percy ma zamęt w głowie. Budzi się z długiego snu i nie pamięta zbyt dużo poza własnym imieniem. Nie odzyskuje pamięci choćby wówczas, gdy wilczyca Lupa mówi mu, iż jest półbogiem, i uczy go władania magicznym mieczem.
Odbywa wędrówkę, podczas której musi pokonać sporo potworów, i w końcu trafia do obozu herosów… ale i tutaj niczego sobie nie przypomina. Pamięta tylko jeszcze jedno imię: Annabeth. Hazel powróciła z tamtego świata.
W poprzednim życiu starała się być posłuszną córką, choć jej matka wykorzystywała szczególny "dar" córki, żeby zaspokoić swoją chciwość. Kiedy więc nieodgadniony głos opętał matkę i jej ustami nakazał wykorzystać owego „daru", by obudzić obfite zło, Hazel zbyt późno zdobyła się na odwagę, żeby mu się sprzeciwić.
Na skutek jej błędu zagrożone są losy całego świata. Teraz Hazel marzy tylko o tym, aby uciec od tego wszelkiego na zaczarowanym koniu, który pojawia się w jej snach. Frank jest niezdarą. Choć jego babcia twierdzi, iż ich przodkowie byli solidnymi bohaterami, a on sam może się stać, kim tylko zechce, Frankowi nie jest łatwo w to uwierzyć.
Nie wie choćby, kim jest jego ojciec. Ma nadzieję, iż okaże się nim Apollo, bo strzelanie z łuku to jedyne, w czym chłopak jest korzystny – choć nie aż tak dobry, żeby odnosić sukcesy w obozowych manewrach. Wstydzi się swej niezdarności, zwłaszcza w towarzystwie Hazel, najbliższej przyjaciółki.
To właśnie jej postanawia powierzyć swój największy sekret. Niesamowite przygody młodych bohaterów zaczynają się w "innym obozie" półbogów, a potem przenoszą ich daleko, do krainy, nad którą bogowie nie posiadają już władzy.
Pojawiają się nowi herosi, odżywają straszliwe potwory i rodzą się świeże przerażające istoty, a wszystko to ma związek ze spełnianiem się Przepowiedni o Siedmiorgu. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.