Historie spod podłogi. Wyprawa. Czytam sobie. Poziom 2Kudelkowi i Grubełkowi znudziła się ich norka przytulna jak filcowy paputek, mimo,posiadają w niej komputer, warcaby, telefon i radio. Postanowili wyruszyć na wyprawę.
Udało im się dotrzeć nawet pod kredens, gdzie znaleźli starą monetę, kredkę i pestkę po nektarynce. Poczytajcie, kogo spotkali po drodze. „Wyprawa" to druga część przygód Kudełka i Grubełka, których poznaliście w tomie „Historie spod podłogi.
Dom". „Czytam sobie. Historie spod podłogi. Wyprawa" to drugi poziom nauki czytania w ramach serii Czytam sobie. Dzięki tej książce twoje dziecko będzie mogło poćwiczyć sylabizowanie, a także pozna dłuższe zdania złożone i elementy dialogu.
Tekst posiada 23 podstawowe głoski oraz „h", więc samodzielne przeczytanie całej historii Kudełka i Grubelka przez dziecko nie będzie problemem. W książce jest około 800-900 wyrazów, co powoduje, iż jest ona optymalna dla dzieci uczących się składać zdania.
Dodatkowym ułatwieniem jest szeroka czcionka, która pomaga średnio zaawansowanym czytelnikom w lekturze. Autorką tekstu jest Justyna Bednarek: dziennikarka, pisarka i tłumaczka literatury francuskiej. „Historie spod podłogi" zilustrował Marcin Minor, absolwent wydziału malarstwa Europejskiej Akademii sztuk, pedagog i arteterapeuta.
„Czytam sobie" to program wspierający naukę samodzielnego czytania wśród dzieci w wieku 5-7 lat. Poszczególne książki są podzielone na stopnie progresywnia - poziom pierwszy: „Składam słowa", poziom drugi: „Składam zdania", a także poziom trzeci: „Połykam strony".
W prace nad linią zaangażowani są czołowi polscy autorzy i ilustratorzy, a także pedagodzy i eksperci, którzy dbają o to, żeby każdy z tomów był zgodny z zaleceniami metodologów. Do tej pory sprzedano ponad milion egzemplarzy książek z linii „Czytam sobie", co świadczy o tym, że to produktywny i uznany przez dzieci sposób na rozpoczęcie przygody z samodzielnym czytaniem.
linii „Czytam sobie" towarzyszy akcja społeczna „Czytam sobie. Mogę być, kim chcę!", której celem jest pokazanie, jak nauka czytania od najmłodszych lat wpływa na rozwijanie w sobie pasji, a w efekcie świadomy wybór przyszłej drogi zawodowej.
W promocję akcji zaangażowało się wielu aktorów, sportowców i ludzi mediów.