MOJE SYLABKI W PRZEDSZKOLU to zeszyt, z którym dzieci uczą się czytać metodą sylabową - prostą i efektywną. Opierając się na sylabie, jako najmniejszej jednostce percepcji, wyraźnie usprawnia się przedszkolakom etap wczesnej nauki czytania.
Dzięki interesującej szacie graficznej, naklejkom i przeróżnym zadaniom, praca z zeszytem dostarcza dzieciom dużo radości i zachęca je do dalszej nauki.Czytamy sylabami - to przystępne!Moje sylabki w przedszkolu to zeszyt, który wprowadza i zachęca dzieci do nauki czytania.
Metodyka ćwiczeń zakłada, że najważniejszą i najmniejszą jednostką percepcji jest sylaba. Dlatego każda nowa spółgłoska jest pokazana w sylabie otwartej (połączenie z samogłoską w wygłosie, np. PA, MO).
System wprowadzania samogłosek i sylab jest zgodny z Symultaniczno-Sekwencyjną Nauką Czytania®prof. Jagody Cieszyńskiej. Zadania i rozkład materiału w zeszycie jest zintegrowany z opracowanym poprzez Autorki Programem Moje sylabki – kolekcji pomocy do wczesnej nauki czytania.Pracując z ćwiczeniami, dzieci nauczą się czytać sylabami otwartymi.
Aby usprawnić ten proces, należy pamiętać o niezbędnym warunku – unikaniu głoskowania (nazywania spółgłosek w izolacji, bez samogłoski).Kolorowa szata graficzna ćwiczeń, naklejki i najróżniejsze zadania wspomagają naukę odczytywania sylab, a następnie wyrazów i prostych zdań.
Dzieci uczą się ponadto zapisu sylab (obszerne litery), kolorują, wyszukują i łączą. Przeróżne rodzaje aktywności angażują dziecko do wykonywania kolejnych ćwiczeń i przyspieszają zapamiętywanie obrazu poznanych sylab.Autorki:Agnieszka Fabisiak-Majcher - logopeda, surdopedagog, doświadczony terapeuta Metody Krakowskiej®.
Od wielu lat pomaga dzieciom w pokonywaniu trudności w mówieniu i komunikacji. Mama Krzysia i Stasia.Elżbieta Ławczys - językoznawca, logopeda, terapeuta Metody Krakowskiej®. Współautorka wielu pomocy edukacyjnych dla dzieci.
Autorka bloga o tematyce dwujęzyczności. Mama Maksia, Ali i Mileny.