wprawdzie repetytorium zostało przygotowane przeważnie z myślą o uczniach klas ósmych, ale nie jest ułożone ściśle według założeń oficjalnego testu ósmoklasisty na zakończenie szkoły podstawowej – wychodzi poza ten schemat.
Ma za zadanie pomóc zarówno w przygotowaniu do tego egzaminu, jak jeszcze do egzaminu do klas dwujęzycznych w liceach ogólnokształcących, a dodatkowo wyznaczyć, które umiejętności uczeń powinien jeszcze doskonalić.
Repetytorium tworzą cztery główne części: Słownictwo. 14 pierwszych działów dotyczy słownictwa tematycznego, którego opanowanie jest przewidziane w podstawie programowej dla szkoły podstawowej. Oprócz nich są zadania na przećwiczenie znajomości słownictwa w innych postaciach, takich jak hangman (bazujące na grze towarzyskiej wisielec), z zakresu słowotwórstwa czy użycia słownictwa w danym kontekście.
Rozumienie tekstu czytanego. Sprawdzenie tej umiejętności przyjmuje najróżniejsze formy: dopełnianie luk w tekście, określanie prawdziwości stwierdzeń, szukanie synonimów. Teksty przytaczane w zadaniach pochodzą z reguły ze źródeł brytyjskich, czyli są „z życia wzięte" Struktury gramatyczne.
pokaźny nacisk położono na przećwiczenie form pytających i przeczących na poziomie wszelkich czasów języka angielskiego. Ta umiejętność nieraz wymaga intensywnego treningu, a jest kluczowa dla efektywnego posługiwania się wszystkim strukturami czasownikowymi w języku angielskim.
Oczywiście w tej części znajdują także zadania na wykorzystanie czasów w języku angielskim, które istotnie odbiega od schematu zastosowania czasów w języku polskim. Uzupełnieniem są zestawy zadań sprawdzające umiejętność zastosowania wielu innych struktur języka angielskiego w postaci transformacji zdań, m.in.
w formie wielokrotnego wyboru. Tłumaczenia. Wszystkie zadania zostały tak skonstruowane, że wymagają przetłumaczenia dłuższych fragmentów zdań z języka polskiego na język angielski. Sprawdzają znajomość słownictwa i użycia specyficznych struktur języka angielskiego Powyższy opis pochodzi od wydawcy.