"Druga książka z porywającej serii „Verlaque i Bonnet na tropie” ukazuje kolejną intrygującą zagadkę kryminalną. Tym razem akcja rozgrywa się w niewiele znaczącej społeczności studentów i wykładowców teologii na uniwersytecie w Aix-en-Provence.
Kiedy dziekan Wydziału Teologii na Uniwersytecie w Aix zostaje znaleziony martwy, sędzia Verlaque nie może wyjść ze zdumienia. Profesor Moutte miał właśnie ogłosić nazwisko zdobywcy prestiżowego stypendium oraz mianować swojego następcę, który zamieszka w budzącym powszechne pożądanie apartamencie w siedemnastowiecznej rezydencji. Na długiej liście podejrzanych znaleźli się potencjalni beneficjenci stypendium i inne osoby bliskie profesorowi, jednak Verlaque wątpi, że ktokolwiek spośród gorliwych studentów albo ich zdesperowanych nauczycieli jest zdolny do morderstwa. Musi więc kopać głębiej. Z pomocą Marine, a także jej dzielnej matki Verlaque odkrywa świat, który jest bardziej skomplikowany niżeli polityka uniwersytetu.
Urodzona w Kanadzie M.L. Longworth mieszka w Aix-en-Provence od 1997 r. Jej malownicze powieści kryminalne wydają się wręcz wyrastać z żyznej miejscowej ziemi, która nadaje się jednocześnie do uprawy winogron, jak i do grzebania ciał. Sporo nieprzeciętnych widoków, niemało butelek wina… Trzeba wybaczyć czytelnikom, iż kręci im się w głowie. „New York Times”
W swej drugiej zajmującej powieści kryminalnej, osadzonej w Aix-en-Provence, Longworth rzuca sędziego śledczego, Antoine’a Verlaque’a, i jego dziewczynę, profesor Marine Bonnet, w świat akademicki. Trafiają tam oczywiście w następstwie morderstwa […]. Fani europejskich detektywów, gustujący w prawidłowym jedzeniu […] będą się poprawnie bawić. „Publishers Weekly”
Delikatne prowadzenie akcji przez M.L. Longworth przynosi rewelacyjny efekt, jednocześnie wtedy, gdy czyni ona akademickie i literackie aluzje, jak i wtedy, gdy opowiada o pracy policji albo relacjonuje podróże palcem po mapie. Zręcznie zmieniając punkt widzenia, autorka buduje urzekającą historię, która przemówi do miłośników Louise Penny i Donny Leon. Czytelnicy mogą nieco zyskać na przeczytaniu najpierw pierwszego tytułu z linii (Śmierć w Chateau Bremont), lecz nie jest to konieczne. „Library Journal”
Ta uważana za kryminał powieść jest niezwykle zajmująca. Dynamika relacji pomiędzy Verlakiem a jego dziewczyną fascynuje. Lecz tym, co tak naprawdę czyni pisarstwo Longworth unikatowym, jest jej głęboka znajomość francuskiej historii, krajobrazu, kuchni, a nawet współczesnych kawiarni i restauracji… To stanowczo nastrojowy kryminał, w którym zawarty jest wielki ładunek wiedzy. Booklist
Uwspółcześniona wersja tradycyjnej powieści detektywistycznej, okraszona nieraz zjadliwym humorem, z niebanalnym wątkiem związku dwojga głównych bohaterów i eksperckie spojrzenie na modne atrakcje turystyczne. „Denver Post”
Mary Lou Longworth mieszka w Aix-en-Provence od 1997 roku. Pisała o tym regionie dla „Washington Post”, „Timesa” (spora Brytania), „Independent” (pokaźna Brytania) i czasopisma „Bon Appétit”. Jest autorką dwujęzycznego zbioru esejów Une Américaine en Provence, wydanego poprzez La Martiniere w 2004 roku. Czas spędza w Aix, gdzie pisze, i w Paryżu, gdzie prowadzi kursy pisarstwa na New York University. Jej debiut krymnalny to pierwsza powieść z linii Śmierć w Château Bremont."