O czym rozmawiać ze znajomymi$328 To pytanie może być stanowczo nieprzystępne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. I to właśnie dla nich powstała pomysłowa książka z kolorowymi ilustracjami, która ukazuje, co robić, by rozmowa nie wypadła z toru użycie metafory pociągu pozwala w nietrudny sposób nauczyć odbiorców podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem rozmowy.
Lokomotywy są jak powitania, które napędzają całą rozmowę. Wagony są jak wypowiedzi poszczególnych osób. Zwrotnica oznacza z kolei uprzejmą zmianę tematu rozmowy. Kiedy jeden z rozmówców w niekontrolowany sposób zbacza z tematu, to tak, jakby pociąg miał się wykoleić.
Publikacja mieści niebanalne graficznie karty pracy i strony do pokolorowania. Zastosowanie podejścia wizualnego powoduje, że stanowi perfekcyjne narzędzie do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 5 do 13 lat.
praktyczne podpowiedzi, które umieszcza w książce Shaul, dotyczą codziennych i potężnych trudności: jak się przywitać, jak zapytać rozmówcę, co u niego słychać, jak zmienić temat rozmowy, jak się pożegnać, o czym rozmawiać ze znajomymi, jak dobierać słowa w zależności od rozmówców.