* Co powinniśmy o nich wiedzieć
* Dlaczego są ważne dla dzieci
* Jak możemy je opowiadać
To główne kwestie, na jakich skupia się autor niniejszej książki. Opowieści biblijne nieraz niosą przekaz i obrazy, które powodują trudność. Sporo z nich ma bowiem obcy wydźwięk czy skomplikowaną treść nieprzystającą do współczesnych realiów. Tam, gdzie dorośli posiadają pytania, tym bardziej dzieci. Towarzyszenie im w optymalny, twórczy i owocny sposób w zgłębianiu wiary chrześcijańskiej to istotnie wymagające zadanie. W opracowaniu tym zainteresowane osoby znajdą przykładowe bodźce do rozważań i pewien zasób wiadomości, które ułatwią pracę nad sprawiającymi trudność historiami ze Starego i Nowego Testamentu. Frank Hartmann, pedagog religii i wieloletni dyrektor przedszkola wyróżnia, iż przesłanie, jakie niesie Pismo Święte, trafi do najmłodszych odbiorców wtedy, kiedy zamiast gotowych odpowiedzi, odważymy się na wspólne ich poszukiwanie, na służące temu swobodne dyskusje czy kreatywne zabawy. Poświęcony na podobny dialog czas niewątpliwie nie będzie stracony. Potrzebne jest też, żeby odnajdować w biblijnych opowieściach powiązania z obecną sytuacją, co lepiej przemawia do dzieci. Dzięki przystępnie przedstawionym wskazówkom wychowawcy przedszkolni, katecheci i nauczyciele religii zdobędą niezbędną wiedzę, by samemu odnaleźć drogę do pogłębienia i prezentowania owych zagadnień. Dodatkowo znajdą podpowiedź, jak je opracowywać z dziećmi w wieku 4–10 lat.
Frank Hartmann, pedagog religii i wieloletni dyrektor przedszkola, prezentuje, w jaki sposób wychowawcy przedszkolni, katecheci i nauczyciele religii w szkołach mogą konstruktywnie wykorzystywać trudne teksty biblijne w pracy z dziećmi w wieku 4–10 lat. Dzięki dostępnie przedstawionym wskazówkom zainteresowane osoby zdobędą potrzebną wiedzę, by samemu odnaleźć drogę do pogłębienia i prezentowania owych zagadnień. Ponadto znajdą podpowiedź, jak je opracowywać z dziećmi, a dzięki czemu przekazać im sens ważnych fragmentów Pisma Świętego