"Celem linii „Co nowego się pojawiło?” jest głównie doskonalenie u dzieci percepcji wzrokowej.
W teczce, którą czytelnik ma teraz przed sobą, znajduje się 15 zestawów do zabaw edukacyjnych z dzieckiem. Na kartonikach umieszczono kolorowe obrazki w izolacji. Na pierwszym kartoniku z zestawu jest jeden obrazek. Na każdym kolejnym pojawia się dodatkowy rysunek, aż do ośmiu rysunków na ostatnim kartoniku. Zadaniem dziecka jest ułożenie kartoników we właściwej kolejności oraz wyszczególnionie, który obrazek został dodany (czyli odpowiedzenie na tytułowe pytanie: „Co nowego się pojawiło?”).
Zestawy do pracy z uczniem mają różny poziom trudności. Wpływają na niego jednocześnie wybrane obrazki (niezwiązane ze sobą, pochodzące z jednej kategorii, niezwykle podobne), jak i ich odcienie (w kilku zestawach celowo użyto zbliżonych kolorów,w dodatku podnieść trudność zadania)."