Każdy człowiek, nawet ten obszerny, był kiedyś dzieckiem. Obszerny Karol i minimalny Lolek autorstwa Anny Czerwińskiej-Rydel z ilustracjami Ewy Poklewskiej-Koziełło to opowieść o Janie Pawle II. W tej książce towarzyszymy Karolowi Wojtyłowi od dzieciństwa do starości i poznajemy jego drogę do zostania papieżem i świętym.
Na poziomie 1 serii Czytam sobie odszukasz też między innymi: Po co wieje wiatr, Koty i kotki, Pudel na dyskotece, Wars i Sawa, a także Planety pana Mikołaja.
Czytam sobie to kompleksowy program do nauki samodzielnego czytania asygnowany dla dzieci w wieku 5-7 lat, zgodny z zaleceniami metodyków i wyprodukowany przy współpracy z wybitnymi polskimi autorami i ilustratorami. Obfite litery i czytelna czcionka upraszczają proces nauki a atrakcyjne historie i błyskotliwe ilustracje sprawiają, że czas spędzony na czytaniu będzie dodatkowo perfekcyjną zabawą. Książki z serii Czytam sobie mogą być użytkowane w domu, szkole albo bibliotece. Nieodłączonym elementem każdej książeczki są naklejki oraz dyplom, które wzmacniają w dziecku poczucie sukcesu.
Składam słowa, czyli poziom 1, to rewelacyjny początek nauki czytania. W tekście występuje 150-200 wyrazów i 23 podstawowe głoski. Zdania są proste i krótkie. Z boku każdej strony zamieszczone są wyrazy w ramkach, które służą do ćwiczenia głoskowania. Tekst umieszczony jest na dole strony, co usprawnia nieznacznemu czytelnikowi wodzenie paluszkiem po poszczególnych literach i słowach.
Składam zdania, czyli poziom 2, to poziom do nauki czytania sylabami. W tekście występuje 800-900 wyrazów, 23 podstawowe głoski oraz h. Zdania w tekście są dłuższe, występuje tu więcej dialogów. Z boku każdej strony zamieszczone są wyrazy w ramkach, które pomagają w ćwiczeniu sylabizowania.
Połykam strony, czyli poziom 3, to historie zawierające 2500-2800 wyrazów. Na tym poziomie użyte są już wszystkie głoski. Zdania są bardziej złożone a na końcu książki znajduje się alfabetyczny słownik trudniejszych wyrazów. Obrazki są czarno-białe i występuje wyraźna przewaga ilościowa tekstu nad ilustracjami, co daje dziecku poczucie obcowania z prawdziwą książką.