Myślenie przyczynowo-skutkowe to zestaw obrazkowy rozwijający u dzieci umiejętność rozumienia tego, co było najpierw, co potem, co było przyczyną, a co jest oraz linearnego porządkowania bodźców.
Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego warunkuje zdolność przewidywania konsekwencji własnych działań, usprawnia jednocześnie umiejętność skutecznego planowania i unikania błędów w rutynowym postępowaniu.
duży materiał obrazkowy ma na celu ćwiczenie myślenia przyczynowo-skutkowego w sposób wieloaspektowy. Służą temu zestawy historyjek kilkuelementowych (3-, 4-, 6-częściowych), pary obrazków Co - z czego$2135, historyjki z zróżnicowanymi zakończeniami, ze rezultatem natychmiastowym lub odroczonym, tematyczne relacje czasowe i dużo innych.
Pomoc ułatwia stymulację procesów myślowych dzieci poprawnie rozwijających się. Może także zostać wykorzystana w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, m.in. Niesłyszącymi, autystycznymi, zagrożonymi dysleksją, dyslektycznymi, a także o obniżonej skuteczności intelektualnej.