Specjalny uszczelniacz anaerobowy klej o łatwym demontażu do połączeń rurowych - MULTIBOND-5315, gwintowanych o średnicy < R3. Zastępuje pakuły, konopie, taśmy. Zabezpiecza przed przeciekami i korozją. Choćby przy częstych demontażach nie niszczy gwintów. MULTIBOND-5315 jest jednoskładnikowym anaerobowym środkiem o niskiej wytrzymałości mechanicznej do uszczelniania gwintów stożkowo-cylindrycznych składników hydrauliki i pneumatyki o sporych rozmiarach. Towar działa jeszcze antykorozyjnie. Utwardzanie towaru następuje po odcięciu dopływu powietrza (tlenu) w szczelinie między dwoma metalowymi powierzchniami (w gwincie). CharakterystycznE zastosowania: Klej kreuje elastyczną spoinę, która uszczelniając gwint zastępuje inne metody uszczelniania: przędzę, pakuły, pasty, taśmę teflonową itp. Artykuł wytrzymały jest na gaz, powietrze, wodę, oleje, zasady i mnóstwo innych chemikaliów, a także na uderzenia i drgania. Utrzymuje swoje właściwości w szerokim zakresie temperatur pracy. Znajduje szczególne zastosowanie tam gdzie wymagany jest dość częsty montaż i demontaż połączeń gwintowych normalnymi narzędziami, gdzie jest utrudniony dostęp do gwintu. Klej zapewnia ponadto 100% zabezpieczenie przed korozją. Szczelność połączenia osiągana jest przy całkowitym wypełnieniu zwojów w gwincie. CharakterystycznY PRZEBIEG UTWARDZANIA: Klej anaerobowy rozpoczyna polimeryzować (utwardzać się) po odcięciu od jego powierzchni dopływu tlenu w obecności katalizatora w postaci kontaktu z powierzchnią metalu. Szybkość polimeryzacji uzależniona jest od czynników zewnętrznych jak i od parametry samego kleju. Parametrami wpływającymi na prędkość polimeryzacji są: typ materiału, z którego wyprodukowane są komponenty złącza śrubowego, wielkość szczeliny złącza, temperatura otoczenia, wykorzystanie aktywatora chemicznego. NiepodatnOŚĆ CHEMICZNA: (badania tworzono wg DIN 53287 w odniesieniu do DIN 54454) W procentach przekazano wytrzymałość mechaniczną po 1000h kąpieli w środku chemicznym: – Woda/glikol w +87 oC 80%
– Olej silnikowy (MIL-L-152) w +125 oC 90%
– Benzyna lekka w +23 oC 90%
– Płyn hamulcowy w +23 oC 95%
– 1.1.1 Trójchloroetanol w +23 oC 90%
– Etanol w +23 oC 80%
– Aceton w +23 oC 85% Odpowiednik: