Domain-driven design, czyli projektowanie dziedzinowe, w skrócie DDD, jest zbiorem praktyk tworzenia architektury oprogramowania z uwzględnieniem dziedziny biznesu i jej problemów. W ten sposób logika biznesowa staje się sercem aplikacji.
Wielu architektów jednak nie radzi sobie ze złożonością tworzonego oprogramowania. Nauczenie się zasad i wzorców DDD, przyswojenie technik dekompozycji dużego systemu, modelowania i projektowania integracji składników jest sposobem na zbudowanie systemu w pełni zgodnego z potrzebami i celami biznesowymi.
Ta książka gromadzi opis podstawowych wzorców, zasad i praktyk przydatnych podczas analizy dziedzin biznesowych, upraszczających zrozumienie ich strategii i przypasowanie architektury do potrzeb biznesu, żeby umożliwić zbudowanie konkretnej implementacji logiki biznesowej.
Omówiono tu narzędzia i techniki podejmowania decyzji projektowych, a także stanowczojsze wzorce projektowe. Dużo uwagi poświęcono kodowi i przeróżnym sposobom implementacji logiki biznesowej systemu. Opisano w dodatku techniki i strategie używania DDD w rzeczywistych projektach.
atrakcyjnym elementem jest zaprezentowanie związków projektowania dziedzinowego z innymi ważnymi metodologiami i wzorcami. W książce pomiędzy innymi: analiza dziedziny biznesowej marki w kontekście architektury systemu strategiczne i taktyczne narzędzia DDD budowa wspólnego rozumienia dziedzin biznesowych dekompozycja systemu na konteksty ograniczone koordynacja pracy wielu zespołów stopniowe wdrażanie technik DDD do projektów typu brownfield DDD: ergonomiczny sposób na rozwiązanie problemów biznesowych!
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.