Zaprojektowanie doświadczeń użytkownika (UX) jest najłatwiejsze, jeśli do pracy i testów włącza się... Rzeczywistych userów i pozyskuje od nich informację zwrotną. Podejście lean UX łączy podstawy myślenia projektowego i programowania zwinnego. Myślenie projektowe zwiększa zakres pracy poza interfejsy i artefakty, opierając się na współpracy, iteracjach, budowaniu i empatii. Metodologie zwinne polegają na przeorientowaniu wytwarzania oprogramowania na krótsze cykle, regularnym dostarczaniu wartości i ciągłym uczeniu się. Ważne jest prędkie zapoznawanie klientów z pomysłami i ciągłe regulowanie się do nowo zdobytej wiedzy. W ten sposób lean UX rewelacyjnie sprawdza się w projektowaniu wrażeń użytkownika w środowiskach zwinnych. Ta książka jest drugim wydaniem perfekcyjnego podręcznika, w którym opisano wartościowe zasady, taktyki i techniki sugerowane dla zespołów pracujących nad produktem, żeby mogły one w zwinnym procesie ująć projektowanie, eksperymenty, a także bezustanne doskonalenie rozwiązań. W książce pokazano, jak ściśle współpracować, a także wcześnie i stosownie często pozyskiwać informacje zwrotne. Użyteczne wskazówki ułatwią wdrożenie zasad kierowania projektowaniem w niedługich, powtarzalnych cyklach, co pozwoli na ocenę, które działania są najkorzystniejsze dla marki i użytkownika. To cenna pozycja jednocześnie dla projektantów UX, jak i dla programistów czy menedżerów, którzy znajdą w niej źródło pożytecznych wskazówek upraszczających uzyskanie świetnych wrażeń użytkownika. W tej książce: zarys metodologii lean UX i zasady projektowania doświadczeń użytkownika etapy cyklu lean UX pozyskiwanie informacji zwrotnych i ich wykorzystywanie integracja praktyk lean UX w obrębie organizacji rola podejścia lean UX w standardowym środowisku zwinnego wytwarzania oprogramowania Lean UX: zwinne zespoły projektują najlepsze interakcje! O autorach Jeff Gothelf jest autorem książek, prelegentem i architektem organizacji pracy. W ciągu niemal 20 lat prac nad produktami i usługami cyfrowymi wprowadzał do strategii produktów, projektowania i zarządzania metody zorientowane na klienta i oparte na faktach. Pełnił różnorodne funkcje i pracował na przeróżnych stanowiskach kierowniczych w firmach iXL, Fidelity, AOL, WebTrends i TheLadders. Ostatnio był współzałożycielem nowojorskiej producenta Neo Innovation (przejętej przez Pivotal Labs), czyniąc z niej jedną z najszczególniej rozpoznawalnych marek w dziedzinie innowacyjnej strategii produktów, wytwarzania i projektowania. Jeff regularnie wykłada na konferencjach, prowadzi warsztaty i pracuje bezpośrednio z zespołami zarządzającymi firm z Ameryki Północnej, Europy i Azji. Josh Seiden poprzez ponad 25 lat zajmuje się projektowaniem, strategią, nauczaniem i zarządzaniem, stwarzając progresywne produkty informatyczne. Pracował w dziedzinie sprzętu i oprogramowania dla użytkowników indywidualnych i korporacyjnych, aplikacji przenośnych, sieciowych i komputerowych. Był założycielem i prezesem studia innowacji Neo, w którym pomagał klientom wprowadzać na rynek nowe produkty i usługi cyfrowe. Wcześniej był dyrektorem ds. Projektowania produktów w firmie Liquidnet, wprowadzającej innowacje na amerykańskim rynku finansowym oraz kierował nowatorskimi zespołami projektowania interakcji w firmie Cooper. Jest założycielem i byłym przewodniczącym Interaction Design Association. Jestlubianym i mającym pokaźne wzięcie prelegentem na konferencjach na całym świecie. Prowadzi warsztaty z metod agile i lean dla zespołów pracujących nad produktami, często pracując z grupami pracowników i kadrą zarządzającą jako trener i mentor.