Skoro sięgasz po tę książkę, to zapewne jesteś rodzicem, opiekunem, nauczycielem albo terapeutą dziecka z ADHD. Najprawdopodobniej również masz świadomość, jak szczególnie wyjątkowe są te dzieci. Bo w gruncie rzeczy mają one szczególne zdolności.
Wyróżniają się niesłychaną kreatywnością, wrażliwością i humorem. Niestety dzieci z ADHD na pewnym poziomie zdają sobie sprawę ze swych ograniczeń i mogą wchodzić w życie z negatywnym obrazem własnej osoby - a takie postrzeganie siebie nie pomaga w rozwoju.
Dlatego trzeba je wzmacniać i dodawać im pewności siebie. Kelli Miller pomoże twojemu dziecku zrozumieć, iż ADHD wcale nie jest defektem czy wadą, a przy zaimplementowaniu adekwatnych narzędzi może okazać się atutem.
Autorka oferuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad zróżnicowanymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie. Dzięki tej książce twoje dziecko: o zrozumie, czym jest ADHD; o pozna swoje solidne i słabe strony; o dowie się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami; o pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie dobrych decyzji; o nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb; o uwierzy w siebie i w to, iż może osiągnąć sukces.
Dzieci z ADHD potrzebują leczenia, terapii i wsparcia przez kilkanaście lat. Ta ważna i niestety nieprzystępna do wprowadzenia w życie zasada nie tylko daje im szansę na wejście w dorosłość bez powikłań w postaci zaburzeń zachowania, depresji czy uzależnień, ale także pozwala na zastosowanie posiadanych zdolności i uzyskanie dobrego wykształcenia.
Jak w leczeniu każdego przewlekłego problemu zdrowotnego, równie w sytuacji ADHD znaczna jest kompleksowość oddziaływań. W leczeniu cukrzycy obok zażywania leków i stosowania diety ważny jest fason życia czy uprawianie sportu.
w sytuacji ADHD oprócz leków, terapii, pracy rodziców w domu i nauczycieli w szkole niezbędne jest pokazywanie dzieciom ich potężnych stron i uczenie ich przezwyciężania trudności i wzmacnianie samooceny.
Książka Kelli Miller pomoże jednocześnie rodzicom, jak i terapeutom rozmawiać z dzieckiem o ADHD i wspierać je. Jest niczym zbiór przepisów terapeutycznych, który można potraktować jako całościowy program, ale także jako źródło, do którego wraca się wielokrotnie w razie potrzeby.
Autorka opisuje sporo pomysłów do pracy nad samooceną, nad lubieniem i akceptowaniem siebie. Nad dostrzeżeniem, iż każdy z nas jest unikatowy, niemało potrafi, ma umiejętności, które warto rozwijać. Nad rozpoznaniem swych problemów z koncentracją, nadruchliwością czy nadmierną impulsywnością.
Podpowiada też, jak sobie radzić z tymi problemami. Uczy rozpoznawać i oswajać emocje. Są to ważne i pomocne umiejętności, które warto ćwiczyć. Dr n. Med. Artur Kołakowski specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor ADHD jest wyzwaniem, które dotyczy wielu dzieci.
Niemalże w każdej klasie możemy spotkać co najmniej jednego ucznia z taką diagnozą. Dzięki badaniom wiemy, iż ADHD zespaja się z odmienną ścieżką rozwoju mózgu, która sprawia, że mózg działa inaczej - może wywoływać trudności w koncentracji, dużą aktywność, prędkie podejmowanie decyzji.
Inne działanie nie oznacza jednak działania gorszego, o czym przypomina autorka tej książki. ADHD może być atutem oraz zespajać się z kreatywnością, wrażliwością i humorem, jeśli tylko nauczymy dotknięty nim mózg działania w świecie osób neurotypowych.
Jak należycie dobrane okulary pomagają, gdy ma się wadę wzroku, tak wiedza i trafne umiejętności pomagają lepiej sobie radzić z objawami ADHD. Zamieszczone w tej książce proste, przemyślane gry i zabawy, w połączeniu ze wspierającą młodego czytelnika psychoedukacją, pozwalają dziecku opanować takie umiejętności.