Co jest największym wyzwaniem w dzisiejszym świecie dla aktywnych zawodowo Polaków? Jak kobiety, a jak mężczyźni wynajdują się w środowisku pracy, czego potrzebują, co ich motywuje? Czy więcej nas łączy, czy dzieli? Czy duet szef – pracownik mogą żyć w zgodzie? Porozumienie w zespole – czy to możliwe i czy w ogóle to się firmie opłaca? Jak znaleźć złoty środek między potrzebami pracownika, swym stylem współpracy i możliwościami, które daje producent? Anna Sarnacka-Smith analizuje, co się dzieje pomiędzy ludźmi, z ludźmi i wśród ludzi w miejscu pracy.
Wskazuje, co pozytywnie wpływa na sprawność zespołu, lecz też co prowadzi do frustracji i wypalenia. Przedstawia nie tylko, jak pogodzić szefa z pracownikami, ale jak w myśleniu o pracy i swoim życiu czują się kobiety i mężczyźni i jak w tej kwestii znaleźć porozumienie.
Książka nie jest manifestem przeciwko którejś ze stron, ale próbą znalezienia rozwiązania dobrego dla obu stron. A do tego potrzebne jest udoskonalone zrozumienie siebie nawzajem. Co ważne, książka nie jest zbiorem subiektywnych przemyśleń autorki, lecz bazuje na wynikach badania opinii, przeprowadzonego na grupie pracujących kobiet i panów w Polsce.
Omawia zagadnienia, które respondenci wskazali jako te, które mają dla nich największe znaczenie na drodze do zawodowego, ale i życiowego spełnienia, gdyż praca jest kluczowym czynnikiem wpływającym na nasze poczucie szczęścia (46,5% ankietowanych).
Dzięki wynikom tego badania autorka nie tylko wskazuje błędne powszechne przekonania na temat budowania zespołów, lecz także podejmuje tematy, które – choć wcale do miłych nie należą, bo mowa jest nie tylko o motywacji, komunikacji, zaufaniu, lecz i o różnicach w wynagrodzeniu czy przemocy fizycznej i werbalnej w pracy – rzeczywiście mają znaczenie dla budowania skutecznego środowiska pracy.
Anna Sarnacka-Smith daje czytelnikowi trzynaście kluczy do tego, żeby powoli otwierać kolejne drzwi w drodze do porozumienia, zaangażowania i efektywnej współpracy. Dzieli się tym, czego na co dzień sama doświadcza, prowadząc zespół, i z czym mierzą się zespoły, z którymi pracuje jako coach i konsultant HR.
pokazuje, jaki wpływ na jakość współpracy może mieć płeć, osobowość, lecz jeszcze mocniej skupia się na tym, jak zrobić z tego dobry użytek, by móc ramię w ramię iść w kierunku wyróznionych celów. Bo jeśli jest porozumienie, to jest i siła.
*** Ludzie są różni, ale przewidywalnie różni. Współpraca za każdym razem będzie wyzwaniem, jeśli zamiast próbować zrozumieć drugą stronę, będziesz oceniać jej wybory i szukać argumentów za tym, że to ty masz rację.
Ucz się odnajdywania w tym, iż ludzie są różni. I choćby przygotowując się do pisania tej książki, miałam pewne założenia co do tego, jak kobiety i mężczyźni wynajdują się w środowisku pracy, czego potrzebują, co może być dla nich wyzwaniem, jak postrzegają przeróżne zachowania i zjawiska.
Okazało się jednak, iż nie wszystkie moje założenia potwierdziły wyniki badania opinii, do którego zaprosiłam osoby aktywne zawodowo. Na przykład nie przypuszczałabym, że aktywne zawodowo kobiety jako największe wyzwanie w dzisiejszym świecie wskażą odnalezienie sensu w życiu (47%), a mężczyźni w takim samym stopniu posiadanie czasu dla rodziny.
Na sporo kwestii szczegółowe wyniki badania otworzyły mi oczy, zainspirowały mnie, i to w obszarach, w których bym się nie spodziewała. Gdybym tego nie sprawdziła, ta książka byłaby zbiorem moich subiektywnych przemyśleń.
dzięki czemu, że zbadałam sprawę, będę podejmować tematy, które rzeczywiście mogą posiadać znaczenie dla budowania porozumienia w pracy, jak także porozumienia nas samych ze sobą. W kolejnych rozdziałach będę odnosić się do szczegółowych kwestii, nakreślając to, w czym jesteśmy do siebie podobni, a jakie kwestie postrzegamy zupełnie inaczej.
Przechodząc od ogółu do szczegółu, podzielę się z tobą tym, czego dowiedziałam się o tym, z czym nam się kojarzy satysfakcja z pracy. Celem napisania tej książki było to, abyś lepiej rozumiał ludzi w miejscu pracy, ich zachowania, i byś następnie mógł ekspresowo przejść do rozwiązania, szukać w tych różnicach porozumienia.
Nie traćmy już więc ani minuty. Oto daję ci klucz do pierwszych drzwi na tej drodze: „Gdzie jest porozumienie, tam jest siła”... [fragment] *** Anna Sarnacka-Smith – konsultant HR z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim; wspiera szefów w doborze pracowników i takim ułożeniu pracy, żeby każdy miał możliwość wykorzystania swych mocnych stron,, a także w kształtowaniu postawy liderskiej.
Wprowadziła do Polski badanie kompetencji DISC D3 i 360 Indicator; autorka książki Everest lidera, a także bloga disc.com.pl. Zespół EFFECTIVENESS prowadzi zdalnie, na co dzień mieszkając w USA. Tytuł Siła różnic w zespole jak indywidualne potrzeby i motywacje przekuć na wartość i wspólny cel Autor Anna Sarnacka-Smith Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380878099 ISBN 9788380878099 Kategoria Poradniki\Motywacyjne ilość stron 264 Format 14.1x21.8x1.3 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1 Waga 0.362 kg