Ludzie nigdy wcześniej nie byli tak świadomi wzornictwa jako koncepcji oraz jako czegoś, co znajdują na każdym kroku w swoim codziennym życiu. Choćby najprostsze produkty codziennego wykorzystywania konkurują ze sobą, starając się zaoferować to coś, co przyciągnie wzrok odbiorcy i lepiej odzwierciedli jego gust i fason życia. Projektowanie samochodów, podobnie jak każde inne, to złożony temat. Interesuje się nim mnóstwo osób, niekoniecznie będących maniakami motoryzacji. Każdy komponent samochodu jest owocem niewyobrażalnej liczby decyzji podejmowanych przez zespół projektowy, kierujący się kwestiami z zakresu inżynierii, estetyki, kryteriami i emocjami użytkownika. Książka ta pomaga czytelnikowi znaleźć odpowiedzi na pytania jak? i dlaczego? dotyczące procesu projektowego, demonstrując historię i teorię projektowania samochodów, a także największych projektantów. To pozycja dla fanów motoryzacji, wielbicieli designu i wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, dlaczego nasz czterokołowy świat wygląda tak, jak wygląda.