Samochód FSO Warszawa to szczególny pojazd w naszej historii gospodarczej i społecznej. To od jej produkcji – rozpoczętej jesienią 1951 roku – zaczęła się powojenna historia polskiego przemysłu samochodowego. Nie chodzi tu tylko o 22 lata wytwarzania Warszaw (1951–1973) i ponad 250 000 zbudowanych egzemplarzy tego pojazdu. To również dziesiątki tysięcy dostawczych Żuków i Nys, którym poczciwa Warszawa użyczyła podwozia i układu napędowego.W życiu społecznym Polaków w latach 50. I 60. Warszawy odgrywały na dodatek ogromną rolę. Te auta z żerańskiej fabryki zdominowały na dwie dekady kilka dziedzin życia społecznego związanego z samochodami, na przykład taksówki, transport sanitarny, firmowe floty przedsiębiorstw państwowych, milicyjne radiowozy, naukę jazdy. Warszawy po prostu były wszędzie – w miastach i na prowincji, na wschodzie i na zachodzie kraju. W 1965 roku stanowiły 58% wszystkich samochodów zarejestrowanych wówczas w Polsce.
Dla młodych Czytelników to dziś zabytkowy polski samochód. Dla osób w wieku 50+ to auto pełne wspomnień. Jednym i drugim chcieliśmy tą książką opowiedzieć lub przypomnieć starą poczciwą Warszawę. Może niezbyt progresywną, ciężką i paliwożerną, ale naszą, z Żerania. Może to jest najkorzystniejszy powód, aby ją kochać?
Tytuł Warszawa rzecz o motoryzacji i nie tylko Autor Tomasz Szczerbicki Wydawnictwo Vesper EAN 9788377312520 ISBN 9788377312520 Kategoria Poradniki\Hobby kolekcja Samochody w prl ilość stron 304 Format 22x21.5x2.8 cm Rok wydania 2017 Oprawa Twarda Wydanie 1 Waga 1.05 kg