Praca Agnieszki Hess stanowi cenny wkład w rozważania dotyczące relacji między mediami a organizacjami pozarządowymi, funkcjonującymi w Polsce i wytwarzającymi trzeci sektor sfery publicznej. W warstwie teoretycznej analizy autorka rozważa, jak w perspektywie politologicznej rozwija się i jakie bariery napotyka cykl tworzenia się sfery publicznej, i dalej – społeczeństwa obywatelskiego w warunkach coraz wyraźniej krystalizującej się w naszym kraju demokracji deliberatywnej. Ważnym aspektem tego procesu jest mediatyzacja działania instytucji systemu demokratycznego, w tym przypadku organizacji pozarządowych, działających na polskiej scenie publicznej. Nie mniej wyraźna jest jeszcze artykulacja ich interesów oraz deliberatywna treść działań podejmowanych w rozmiarze publicznym. Ten obszar zagadnień stał się przedmiotem badań empirycznych (wywiady pogłębione; analiza zawartości), prowadzonych poprzez autorkę wśród przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz dziennikarzy mediów drukowanych i elektronicznych, zajmujących się tematyką sektora pozarządowego. Wyniki badań ujawniają wyraźną asymetrię pragnień obu stron co do transmitowanych w przekazie mediów reprezentacji medialnych organizacji pozarządowych i sposobów zakotwiczania działalności organizacji pozarządowych w sferze publicznej. To wyjątkowo znaczny sygnał, wskazujący, iż w procesie komunikacji politycznej pomiędzy organizacjami pozarządowymi i mediami jest jeszcze dużo do zrobienia. Z recenzji prof. Dr hab. Teresy Sasińskiej-Klas
- Autorzy: Hess Agnieszka
- Ciężar: 0,55
- Format: 16.5x23.5cm
- ISBN: 9788323335276
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 23367
- Miejscowość: Kraków
- objętość: 340
- Oprawa: Miękka
- PKWiU: 58.11.1
- Podtytuł: Mediatyzacja i strategie komunikacyjne organizacji pozarządowych
- Rok wydania: 2013
- wariant publikacji: KS
- Wydanie: 1
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Wysokość: 20