Autorka w rozważaniach teoretycznych bardzo trafnie łączy zagadnienie europeizacji (typowo użytkowane do charakterystyki procesów politycznych) z procesem komunikacji na przykładzie projektu Euranet Plus. Marta Jas-Koziarkiewicz podjęła się w swej pracy wyjątkowo ambitnego zadania. Za główny cel badawczy obrała sobie określenie roli podzielanych wartości i ram interpretacyjnych w audycjach radiowych. Szczegółowa analiza takiej kwestii to przedsięwzięcie wielowymiarowe i wieloaspektowe. Książka stanowi udaną próbę odpowiedzi na pytania o to, w jaki sposób jest realizowana polityka informacyjna w Unii Europejskiej i jak media - w tym przypadku radio - są "dotykane" procesem europeizacji.
Autorka nie wykorzystuje tylko literatury, materiałów i źródeł zastanych, skądinąd bardzo obszernych i dobrze dopasowanych,jest oparte także na badaniach własnych autorki (wywiady z dziennikarzami PR realizującymi audycje w projekcie Euranet Plus; audycje radiowe przygotowane w ramach tego projektu; wypowiedzi odbiorców uzyskane podczas badań fokusowych). Mamy więc do czynienia z dziełem, które proponuje obszerną, aktualną i prawidłowo opracowaną część empiryczną. Refleksja naukowo-badawcza nie jest ograniczona do metaanalizy zjawiska europeizacji funkcjonowania medium (w tym przypadku sieci Euranet Plus), ale polega na prezentacji wniosków o charakterze praktycznym wynikających z empirycznych badań własnych. Na podstawie szerokiego przeglądu przeróżnych koncepcji w zakresie europeizacji autorka ukazuje także jej definicję, wyróżniając jej dynamikę (europeizacja jako cykl), wielokierunkowość i wielopoziomowość i adaptowalność (ewolucyjność), co stanowi ramę pojęciową dla jej pracy badawczej, której konsekwencją jest publikacja.