Wersja językowa: angielska
Wydanie: EU
Nośnik: cyfrowy
Playerunknown's Battlegrounds – sieciowy FPS, opracowany poprzez PUBG Corporation, proponujący jeden podstawowy tryb rozgrywki o nazwie Battle Royale.
W praktyce sprowadza się on do sytuacji, w której zawodnicy rywalizują ze sobą na rozległym, lecz zamkniętym terenie i walczą tak długo, aż z potyczek wyłoni się ostateczny zwycięzca.
Formuła przyjęta poprzez programistów PUBG przypomina rozwiązanie „last man standing", znane z konwencjonalnych FPS-ów, jednak Playerunknown's Battlegrounds oferuje niezwykle bogate możliwości eliminacji przeciwników. Jest to możliwe nie tylko dzięki szerokiemu arsenałowi najróżniejszych broni,dodatkowo możliwości zastawiania pułapek oraz zastosowania cennych przedmiotów, które zostały poukrywane w rozmaitych zakamarkach map.
Do dyspozycji są także liczne pojazdy, które upraszczają przemieszczanie się po rozległych obszarach. Utrudnieniem, raczej niesłychanym w konkurencyjnych produkcjach, jest obniżający się w miarę upływu czasu obszar gry, co powoduje, iż z każdą minutą rywali jest mniej, lecz rozgrywka utrzymuje intensywny charakter, ponieważ rywale nie muszą szukać się w licznych kryjówkach, rozsianych na wyjątkowo znacznym terenie.
Playerunknown's Battlegrounds proponuje widok pierwszo- albo trzecioosobowy, dzięki temu każdy uczestnik rozgrywki może wybrać rozwiązanie, które najszczególniej mu odpowiada i które uważa za najskuteczniejsze. Mechanika rozgrywki, a także przezroczysty interfejs nie pozostawiają dużo do życzenia, a posiadacze najnowszych konsol Microsoftu mogą cieszyć się wszystkimi atrakcjami oferowanymi przez urządzenia ósmej generacji.
Ponieważ gra została stworzona z myślą o Xbox One, wykorzystuje wszystkie funkcje oferowane poprzez najnowszą konsolę Microsoftu.
Nasycona detalami, realistyczna szata graficzna, dostępna jest w rozdzielczości FullHD (1920x1080 pikseli), a obraz wyświetlany jest z niezmienną płynnością na poziomie 60 fps.
Choć istotą Playerunknown's Battlegrounds jest dynamiczna rozgrywka i zabójcza efektywność w walce, każdy jej uczestnik oprócz wysokiego poziomu grywalności może cieszyć się grafiką na najwyższym poziomie, a spora liczba detali przekłada się na wydajność operowania bronią.
Programiści PUBG Corporation zdecydowali się na użycie silnika graficznego Unreal Engine 4 autorstwa Epic Games, działającego na wszystkich platformach sprzętowych obecnych na rynku i znamionującego się skutecznością i elastycznością.
Pierwsza aktualizacja Playerunknown's Battlegrounds przynosi także uzupełniające poprawki związane z optymalizacją działania gry.
Unreal Engine był dotychczas używany w toku produkcji gier o szczególnie różnym charakterze, wielokrotnie dowodził swej wartości, a tytuły działające w oparciu o jego architekturę nieraz odnosiły ogromny komercyjny sukces.
Playerunknown's Battlegrounds ma wszystkie atrybuty niezbędne, aby powtórzyć rynkowy sukces innych FPS-ów wykorzystujących Unreal Engine i na długo stać się ulubionym sieciowym FPS-em wielu wielbicieli gatunku.
Playerunknown's Battlegrounds nie posiada ograniczeń dotyczących wieku graczy.
Najważniejsze atrybuty:
- sieciowy FPS w trybie Battle Royale – zwycięża ostatni gracz pozostały przy życiu,
- rozbudowane mapy, możliwość prowadzenia walki przy pomocy broni i poprzez zastawianie pułapek,
- obszar gry ograniczający się w miarę upływu czasu i coraz mniej licznej grupy walczących – nowatorskie rozwiązanie, niespotykane w konkurencyjnych produkcjach,
- innowacyjna szata graficzna w jakości FullHD, obraz wyświetlany z niezmienną płynnością 60 fps,
- realistyczna mechanika dzięki Unreal Engine 4 – uniwersalnemu silnikowi graficznemu, działającemu na wszelkich platformach sprzętowych funkcjonujących na rynku,
- sporo godzin sieciowych walk podnoszących poziom adrenaliny, zmuszających do gry ofensywnej, myślenia strategicznego i inwencji w zastawianiu pułapek.