SCIENCE - FANTASY Miliardy mieszkańców, cywilizacja i zaawansowana technika, Magalan z podniesioną głową, patrzył w przyszłość. Wtedy uderzył meteor. Ci którzy przeżyli muszą stanąć do walki o przetrwanie, walki która zadecyduje o przyszłości planety.
W centrum wszystkiego jest „Elex". Bardzo cenna i rzadka substancja, która pojawił się razem z meteorem. Elex może napędzać maszyny, otwiera wrota magii albo zmienia żywy organizm w coś zupełnie innego.
Jaka przyszłość czeka Magalan? Czy magia albo technologia uratują ten świat? Czy może, ta nowa potęga zniszczy wszystkich żyjących w ruinach starego świata. BERSERKOWIE Z EDANU Meteor zapewnił planecie, świeży nowy start, koleją szansę dla mieszkańców Magalana.
Świat mógł na nowo odżyć. Berserkowie znaleźli sposób na przemianę elexu w czystą manę. Dzięki temu użyźniają nieużytki, tworząc bogatą faunę i florę. Gdy Albowie niosą zagładę i uszkodzenie, Berserkowie proponują prawdziwą nadzieję.
Magia w miejsce technice, Magalan powinien zapewnić wszystkim przyszłość. KLERYCY Z IGNADONU Miejsce upadku meteoru, Ignadon stał się obszarem wulkanicznej intensywności. Mimo że pozbawiony życia, Ignadon jest perfekcyjną kryjówką dla Kleryków.
Wyznawcy boga Calaana, uważają, że spożywanie Elexu to grzech. Używają go do napędzania swych urządzeń. Strażnicy technice Magalana, Klerycy, pokładają swoją wiarę w bogu Calaanie, broni plazmowej, mechach i potędze przemysłu.
Z popiołów powstanie nowy, mocnojszy Magalan. BANICI Z TAVARU Skaliste bezdroża Tavaru, stały się domem Banitów. Przeszukując ruiny w poszukiwaniu broni i sprzętu, Banici nie czczą żadnego boga, nie poddają się prawom Berserków czy bezuczuciowej walce Albów.
Meteor przyniósł im wolność wyboru, świat w którym każdy może wspiąć się na szczyt. Motto Banitów to życie może i jest brutalne, łatwe i daje wolność i każdy powinien być wynagrodzony za swoje zasługi.
ALBOWIE Z XAKORU Niosąc zniszczenie, meteor przyniósł ponadto mieszkańcom Magalana ich przyszłość – Elex. Użycie jego potęgi do napędzania technice to dopiero początek. Spożywając czysty Elex, mieszkańcy Magelana stają się silniejsi, wyostrzają im się zmysły i stają się wolni od uczuć.
Ze swej bazy w górach Xakoru, Albowie wyruszają na podbój Magalana. Uważają,posiadają wyłączne prawo do Elexu. Albowie uważają iż świat należy do silnych, a słabi muszą zostać poświęceni, aby Magalan przeżył.
Najważniejsze atrybuty: Wolność wyboru: Pomagaj, zdradzaj, a choćby zabijaj, kogo tylko chcesz, i sprawdź, jak twoje decyzje wpłyną na opowieść. Wolność poruszania się: Użyj plecaka odrzutowego, by atakować z powietrza, docierać w trudno dostępne miejsca albo zeskakiwać z ogromnych wysokości i bezpiecznie lądować.
Wolność rozwijania postaci: Brak ograniczeń związanych z klasą bohatera – stań się, kimkolwiek chcesz. Wolność eksploracji: Od pierwszych minut gry cały świat stoi przed tobą otworem – bez sztucznych granic i wyświetlaczów wczytywania.
Wolność wyboru broni: Elex gromadzi jedną z największych w historii gier RPG linię broni. Od mieczów, łuków i młotów po strzelby, wyrzutnie granatów, a choćby miotacze ognia – każdy odszuka coś dla siebie.
Jest również oczywiście magia ELEX to nad wyraz dopracowana gra z gatunku action RPG, wytworzona poprzez wielokrotnie nagradzanych autorów kolekcji Gothic. Akcja gry toczy się w nowym postapokaliptycznym uniwersum science fantasy.
Gracz trafia do olbrzymiego, pozbawionego wyświetlaczów wczytywania świata, w którym czekają na niego zagadkowe postacie, zmutowane stworzenia, nieprzystępne decyzje i mnóstwo wartkiej akcji. W świecie ELEX trwa wojna o mocny surowiec, który daje ludziom moce podobne do magii,jednocześnie zmienia ich w bezduszne, zimne stworzenia.
To ty zdecydujesz, czy planetą Magalan będzie rządzić człowieczeństwo, czy też zimna logika.