OKIEŁZNAJ DŻINY I PRZEJMIJ WŁADZĘ NAD SUŁTANATEM NAQALA!
Gra strategiczna rozgrywana w scenerii z "Opowieści 1001 nocy".
Tytuł z pierwszej pięćdziesiątki prestiżowego rankingu BoardGameGeek.
Wiek: od 13 lat
ilość graczy: 2-4
Czas gry: ok. 40-80 minut
Wydawca: Rebel
Projektant: Bruno Cathala
Wydanie: polskie
NA CZYM POLEGA GRA?
Przemierzając krainę 1001 Nocy, Twoja karawana zatrzymuje się w osławionym Sułtanacie Naqala. Sędziwy już Sułtan nagle zmarł, a miejsce po nim pozostaje wolne. Wyrocznie przepowiedziały, iż na ziemie przybędzie ten, który zgromadzi poparcie wszelkich Pięciu Klanów i to on zajmie miejsce zmarłego władcy. Czy dasz radę wypełnić przepowiednię i przejąć władze nad Sułtanatem Naqala?
W tej strategicznej grze gracze będą musieli podejmować sporo ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od typowych gier typu worker-placement. Wszystko stąd, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich produktywne i skuteczne przemieszczanie.
Oazy, wioski, targowiska i dużo różnych miejsc wyłącznie czeka, aż przybędą do nich nowi pracownicy - członkowie plemion. A to jak, kiedy i gdzie ich przeniesiesz wpływa bezpośrednio na to, czy wygrasz, czy raczej poniesiesz klęskę.
Wezyrowie - zbierając ich przed sobą otrzymasz dodatkowe punkty na koniec gry,
Starszyzna - też zapewniają punkty, ale pozwalają także przywoływać do pomocy potężnych Dżinów,
Kupcy - wracają z powrotem do woreczka gwarantując karty zasobów,
Budowniczowie - wracają z powrotem do woreczka zapewniając monety,
Zabójcy - wracają z powrotem do woreczka zabijając pionki na planszy lub zebrane przez innych graczy.
Planując zwycięską strategię nie możesz zapominać o solidnych magicznych istotach - Dżinach. Jeżeli Ty ich nie wykorzystasz, to przeciwnicy niewątpliwie użyją ich solidnych mocy i doprowadzą do Twojej zguby. Za każdym razem miej ich na oku, jeżeli rzeczywiście liczysz na przejęcie Sułtanatu.
"Pięć Klanów" to gra z wyjątkowo wysoką jakością części, jasną i przezroczystą instrukcją i mechaniką, która oferuje niemało dróg prowadzącch do zwycięstwa. Przemieszczanie pionków nie tylko wpływa na to, czy Ty otrzymasz punkty, lecz także zmienia ustawienie planszy dla przeciwników. Niejednokrotnie trzeba zastanowić się nad tym, czy warto zrobić coś dla siebie, czy tym razem zrobić coś przeciwko innym.
"Pięć Klanów" to arcyciekawa gra, którą zaprojektował Bruno Cathala, posiadający na swym koncie mnóstwo fantastycznych tytułów - "Cyklady", "Shadows over Camelot", "Mr. Jacka", "nieznacznego Księcia" i "Abyss".
Zawartość pudełka:
worek drewnianych pionków (16 żółtych, 18 czerwonych, 18 niebieskich, 18 zielonych i 20 białych) • 96 monet zwycięstwa • 54 karty ascetycznców • 30 kafelków Sułtanatu Naqala • 22 karty Dżina • 12 palm • 10 pałaców • 5 kart kolejności w turze • 2 zestawy widoczników (11 wielbłądów i 2 widoczniki tur) • 2 zestawy znaczników (8 wielbłądów i 1 widocznik tury) • 1 instrukcja • 1 tor punktacji • 1 wyraźnik licytacji • 1 wyraźnik kolejności w turze
wymiary opakowania: 297 x 297 x 72 mm
Do kart (22 szt. Dużych i 54 szt. Nieznacznych) można dokupić pasujące koszulki:
do obfitych:
Rebel 80x80 mm "Wyvern" - opak. 100 szt.
FFG Square - sztywne, opak. 50 szt.
do nieznacznych:
Rebel 45x68 mm "Mini European" - opak. 100 szt.
Rebel 45x68 mm "Mini European Premium" - sztywne, opak. 100 szt.
Mayday Mini Euro - opak. 100 szt.
Mayday Premium Mini Euro - nieelastyczne, opak. 50 szt.
FFG Mini European - sztywne, opak. 50 szt.