Matematyczna gra dla niepokaźnych bohaterów!
Przebudzone królewny wróciły do swych zamków, żeby znów wieść królewskie życie. Niestety to jeszcze nie czas na ich „długo i szczęśliwie". Zmierzający do nich książęta wpadli bowiem w poważne tarapaty i potrzebują pomocy…
Śpiące Królewny 2: Na ratunek! to kontynuacja popularnej gry matematycznej o budzeniu zaklętych królewien. Tym razem mamy przed sobą zupełnie świeże wyzwanie: musimy uratować określoną liczbę książąt! Czeka na nas sporo niebezpieczeństw takich jak dzikie krasnale, zdradliwe wierzby usypiające i wyjątkowo podstępne czarownice zamiennice. Na szczęście mamy też wielu sojuszników, których możemy wezwać układając z kart z cyframi proste równania.
Na czym to polega?
Celem gry jest uratowanie określonej liczby książąt (różnorodnej w zależności od liczby graczy). Ten, kto zrobi to jako pierwszy, wygrywa!
Gracze kolejno rozgrywają swoje tury według następującego schematu:
- Rzut kością, który określi, ile kart dobierzemy.
- Zagranie kart akcji natychmiastowej. Przebiegłe czarownice zamiennice, dzikie krasnale i wierzby usypiające potrafią solidnie zmienić sytuację na stole, lecz najsprytniejsi dadzą radę użyć je na swoją korzyść.
- Wyłożenie dowolnej liczby kart z ręki, które będziemy wykorzystywać.
- Wykonanie akcji z wyłożonych kart. Zebranie odpowiednich zestawów pozwoli dobierać cenne karty pomocników, budzić uśpione królewny i ratować książąt.
- Odrzucenie nadmiarowych kart.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To druga część gry matematycznej tworzonej przez sześcioletnią Mirandę Evarts. Powstała z myślą o ćwiczeniu matematycznych umiejętności nieprzeciętnie wpasowuje się w zapotrzebowania najmłodszych.
- Rozbudowanie części strategicznych w stosunku do pierwszej części sprawia, że Śpiące Królewny 2: Na ratunek! stanowią naturalną kontynuację i nowe wyzwanie dla tych, którzy już opanowali proste liczenie w pamięci.
- Gra wyśmienicie spełni oczekiwania jako uzupełnienie zajeć szkolnych, a także przyjemna i angażująca zabawa dla całej rodziny.
Zawartość pudełka:
- 94 karty
- 6 rycerzy z podstawkami
- kość
- instrukcja
dodatkowe dane:
- Autor: Miranda Evarts
- Wydawca: Rebel
- Ilustracje: Jimmy Pickering
- Wydanie: polskie
- liczba graczy: od 2 do 5 osób
- Zalecany wiek: od 8 lat
- Czas rozgrywki: ok. 20 min
- Opis w BGG: BoardGameGeek