„Czterolistna koniczynka" i „Ślimak" to gry logopedyczne posiadające na celu rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnej wymowy głosek, poszerzania słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej, tak ważnej w nauce mówienia, czytania i pisania. W czasie gry dzieci uczą się wymowy poprzez zabawę, ćwicząc na dodatek spostrzeganie, pamięć wzrokową i słuchową, koncentrację uwagi i myślenie (klasyfikowanie przedmiotów).
OPISY GIER:
CZTEROLISTNA KONICZYNKA
Gra asygnowana do ćwiczeń poprawnej artykulacji głosek sz, ż, cz, dż i ich słuchowego różnicowania. Gra składa się z 72 obrazków z głoskami sz, ż, cz, dż. Jest kilka wariantów prowadzenia rozgrywki, które urozmaicają jej zastosowanie w trakcie terapii. By grać konieczna jest kostka i od 1 do 4 pionków dla każdego gracza.
Przykładowy wariant gry:
Grać może od 2 do 4 dzieci. Inicjuje gracz, który wyrzucił 6 oczek. Przesuwa się on do przodu o tyle pól ile uzyskał w rzucie kostką, ponadto wymawiając poprawnie nazwy obrazków na mijanych polach. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze pionkami do swojego „domku". Napotkanego na danym polu rywala można „wyrzucić", wówczas jest on zmuszony do rozpoczęcia gry swoim pionkiem od nowa. Zawodnicy mogą grać jednym lub czterema pionkami.
ŚLIMAK
Gra przeznaczona jest do ćwiczeń artykulacji głosek ś, ź, ć, dź oraz słuchowego różnicowania dźwięczności.
wariant pierwszy:
Dziecko rzuca kostką na planszę z ilustracjami. Tam, gdzie kostka się zatrzyma, musi odgadnąć nazwę obrazka i dodatkowo odpowiedzieć na pytanie:Co słyszysz w tym wyrazie ś, ź, ć, dź?
Wiek: +3
typ drugi:
Dziecko przygląda się obrazkom i wskazuje tylko te, które mają w swej nazwie głoskę ś (innym razem ź, ć, dź).
EAN: 5900238480139
Głębokość: 37.000000
ISBN: 5900238480139
typ: Zabawki
Szerokość: 331
Wydawnictwo: KOMLOGO
Wysokość: 228