Czerwona KatedraCzerwona Katedra to kompaktowa gra euro średniej ciężkości, wykorzystująca sporo mechanik, takich jak worker placement, area control czy mechanikę rondla. Robotnicy są tutaj symbolizowani przez przemieszczające się kości, co na pewno przypadnie do gustu wszystkim fanom takich gier jak Tekhenu czy Teotihuacan. Akcja Czerwonej Katedry przenosi nas do XVI wiecznej Moskwy, gdzie car Iwan Groźny zleca swym robotnikom budowę monumentalnej świątyni. Reprezentując warsztaty rzemieślnicze, gracze będą pozyskiwać bezkompromisowce i skupiać się na pojedynczych fragmentach katedry, starając się je ukończyć przed swoimi przeciwnikami. Pudełko gry, przy swoim niewielkim wymiarze, mieści ogromną liczbę szczegółowo wyprodukowanych składników, takich jak plastikowe i drewniane zasoby, karty, monety czy planszę Rynku, ozdobioną motywami starych rosyjskich baśni. Czerwona Katedra pokazuje różne plansze rozgrywki w zależności od liczby graczy, proponując jednocześnie rozbudowany rodzaj solo.Wola caraRozkaz został wydany. W Moskwie ma powstać monumentalna katedra, przyćmiewająca wspaniałością cały świat. Rzesze robotników ruszają do pracy, chcąc zaimponować swojemu władcy. Tylko nieliczna grupa zostanie doceniona przez cara. Pozostali robotnicy cóż, niech Bóg ma ich w swojej opiece.KatedraTytułowa Katedra przedstawiona jest w grze za pomocą kart rozmieszczonych na stole. Układ kart będzie różnił się w zależności od liczby graczy, a także wylosowanego wzoru. Jedną z dostępnych akcji gracza jest zarezerwowanie jednej z kart Katedry, kładąc na niej swój Sztandar. Od tej pory tylko ten gracz będzie mógł wybudować dany fragment, przeznaczając na to wymagane zasoby przedstawione na wybranej karcie.Prestiż i zachwytKiedy ukończymy fragment Katedry znajdujący się nad niedokończonym fragmentem innego gracza, dostaje on ujemne PZ. W Czerwonej Katedrze mamy dwa warianty punktów zwycięstwa punkty Uznania i o niemało więcej warte punkty Prestiżu. Te pierwsze będziemy zdobywać za ukończone fragmenty świątyni, te drugie za realizowanie dodatkowych zdobień, jak Krzyże, Łuki i Drzwi. Zbudowanie szóstego fragmentu Świątyni, czyli uruchomienie końca gry, ponadto zagwarantuje punkty Prestiżu. Rynek zasobówPlansza Rynku przedstawiona jest w formie koła podzielonego na osiem stref, a do każdej strefy przypisany jest inny zasób. Na obręczy koła znajdują się cztery kości w kolorach graczy plus jedna kość biała. Wykonując akcję Pozyskania Zasobów, gracz wybiera jedną kość i przemieszcza ją o liczbę wyznaczonych na niej oczek. Jeżeli kość jest biała albo w kolorze gracza, może on przemieścić się o jedno dodatkowe pole za każdy dopłacony Rubel. Gracz otrzymuje tyle zasobów z danego pola Rynku, ile kości się na nim znajduje. Zalety: Rozbudowana gra euro z krótką kołderką, proponująca różnorodne pola gry w zależności od liczby graczy i przystępny wariant soloWspółgranie wielu mechanik z równocześnie prostymi zasadami i dynamiczną rozgrywkąPrzenieś się do XVI wiecznej Rosji i pokieruj budową genialnej kadry, walcząc o względy cara Iwana Groźnego!Akcesoria w pakiecie: - 24 sztandary- 4 znaczniki Punktowania- 20 sztuk Drewna- 20 Cegieł- 20 Kamieni- 15 sztuk złota- 10 Szmaragdów- 10 Szafirów- 1 plansza Rynku- 4 plansze Warsztatu- 8 żetonów Zasobów- 28 żetonów Warsztatu- 16 Zdobień- 40 Monet- 66 kart (44x68mm)- 5 kości...