Piątka to szybka, kolorowa gra imprezowa dla 2-8 graczy. Odszukacie tu wszystko, czego potrzeba do rozkręcenia planszówkowego wieczoru: proste zasady, konieczność przejrzenia przeciwników i efektownie produkowane, customowe kości zaprojektowane przez Silly Jellie, twórczynię grafik do Coatla.
Gra składa się z dwóch rund, w czasie których każdy z was będzie musiał stworzyć skojarzenie dla każdej z pięciu par kości. Za każde takie skojarzenie otrzymacie 1 punkt, chyba iż nie zostanie ono zaakceptowane przez pozostałych graczy.
Ale uwaga! Jeżeli uda wam się stworzyć takie samo skojarzenie jak któryś z waszych przeciwników, otrzymacie za nie aż 2 punkty. Obszerne umysły myślą podobnie! Znajdź skojarzenia i stwórz połączenia! Co może pasować do drapieżnika i sawanny? Lew, gepard, a może krokodyl? Baśń i woda? Może niepokaźna Syrenka? A owoc i część ciała? No pewnie, iż jabłko Adama!
Tylko nie kombinuj zbyt potężnie! Lepiej, by ktoś inny wpadł na to samo co ty. Wtedy dostaniesz więcej punktów! Przygotowanie Na początku niech każdy z was weźmie jedną kartkę z notatnika i zaopatrzy się w długopis.
Następnie wybierzcie po jednej Płytce Słów i jednej kości z każdego koloru, Płytki umieśćcie na środku stołu, a niewykorzystane Kości i Płytki odłóżcie do pudełka. Teraz rzućcie pięcioma kośćmi i skonsolidujecie każdą z nich do pola na Płytce, zgodnie z kolorem i symbolem.
Na końcu umieśćcie klepsydrę obok Płytek Słów. Skojarzenia czas zacząć! Przebieg gry Obróćcie klepsydrę i do dzieła! dzisiaj każdy z was ma 3 minuty, żeby znaleźć skojarzenia dla każdej z 10 możliwych kompozycji Kości.
Żółta Kość znajduje się pod hasłem Woda, a Czerwona pod hasłem Baśnie i legendy. To co, może nieznaczna Syrenka? Jeśli wpadniecie na jakieś skojarzenie, błyskawicznie zapiszcie je swej kartce Notatnika. Kiedy czas dobiegnie końca, przejrzyjcie, ile otrzymaliście punktów.
Punktacja i zakończenie Każdy z was czyta kolejno swoje 10 skojarzeń, następnie dla każdego z nich wszyscy gracze głosują: tak albo nie. Skojarzenia, które uzyskały więcej głosów na tak, zostają dopuszczone, a za każde takie gracz otrzymuje 1 punkt.
I teraz najkorzystniejsze: jeżeli co najmniej dwóch graczy stworzyło takie samo skojarzenie, każdy z nich dostaje za nie aż 2 punkty. Po odczytaniu wszystkich skojarzeń odwróćcie Płytki Słów i rozegrajcie drugą rundę skrupulatnie w taki sam sposób.
Na końcu wygrywa gracz z największą liczbą punktów. Jeżeli jest remis, wygra ten z was, który będzie miał najwięcej Pasujących skojarzeń! mocne strony: Szybka, kolorowa gra imprezowa, bazująca na rzutach kośćmi i przewidywaniu przeciwników; spektakularnie produkowane komponenty z customowymi kośćmi na czele, zaprojektowane przez Silly Jellie (Coatl); szeroka regrywalność dzięki dwóm zestawom Kości i Płytkom Słów....