Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata przenosi znaną wszystkim grę na nowe terytoria! Tym razem będziemy podróżować dookoła świata i przez duże Jeziora Ameryki Północnej, co oznacza szlaki wodne - tak więc przygotujcie się na podróż pod żaglami!
Tak jak we wszelkich innych grach tej serii, gracze zaczynają z biletami w ręce, które pokazują im dwa miasta. W trakcie gry uczestnicy zbierają kolorowe karty, które pozwolą im zająć wybrane trasy na planszy, przy wykorzystaniu własnych istotników pociągów i statków. Działania te zezwalają na im gromadzenie punktów zwycięstwa.
w chwili gdy dowolnemu z graczy pozostało jedynie 6 albo mniej niewykorzystanych pokaźników, każdy z graczy dysponuje jeszcze dwiema turami, po czym gra się kończy.
W tym momencie, jeśli graczowi udało się zbudować nieprzerwaną trasę pomiędzy wskazanymi przez posiadaną kartę miastami, gracz uzyskuje dodatkowe punkty zwycięstwa za zrealizowany bilet. Jeśli nie - gracz odejmuje dokładnie taką liczbę punktów od aktualnego wyniku.
Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata wprowadza nowy komponent do znanej wszystkim mechaniki, poczynając od dwóch osobnych talii barwnych kart - statków i pociągów. Trzy karty każdego rodzaju są odkrywane na początku gry i, gdy gracz dobierze karty, kolejne są odsłaniane z talii, którą ten gracz wybierze.
Nowością są karty biletów, które pokazują kilka miast. Jeśli graczowi uda się zbudować sieć połączeń precyzyjnie odzwierciedlającą tę na karcie, uzyskuje on więcej niżeli punktów niżeli przy połączeniu tych miast w dowolny inny sposób.
dodatkowo każdy z graczy startuje z trzema portami. Wybudowanie ich daje uzupełniające punkty zwycięstwa zależne od posiadanych biletów, lecz każdy port niewybudowany odbiera 4 punkty zwycięstwa.
UWAGA! Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata to samodzielna gra, do której nie jest wymagane posiadanie żadnej z poprzednich części linii. Nietrudne do przyswojenia zasady pozwalają zasiąść do gry nowym graczom, zaś liczne nowe rozwiązania gwarantują, iż gracze znający poprzednie odsłony "Wsiąść do Pociągu" ponadto będą zadowoleni z rozgrywki.
ilość graczy: 2 - 5 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 90 - 120 minut
Wydawca: REBEL.pl
Projektant: Alan R. Moon
Pasujące koszulki: kanon american (260 szt.)
Wydanie: polskie
Zawartość pudełka:
- 1 dwustronna plansza (Świat / wielkie Jeziora)
- 165 kolorowych wagonów (po 33 niebieskie, czerwone, zielone, żółte i czarne)
- 250 kolorowych statków (50 w każdym odcieniu)
- 140 kart transportu (80 kart wagonów i 60 kart statków)
- 120 kart biletów (65 dla mapy Świata, 55 dla sporych Jezior)
- 15 portów (3 w każdym kolorze)
- 5 wyraźników punktacji