Gra planszowa BloodBorne (PL)
Bloodborne to kooperacyjna gra planszowa, oparta na kultowej grze video o tym samym tytule. Jej autorem jest Eric Lang, twórca takich dzieł jak Cthulhu: Death May Die, Marvel United, Rising Sun, Blood Rage czy Chaosu w Starym Świecie. W Bloodborne przeniesiemy się do mrocznego świata Yharnam, gdzie nieprzeniknione zło przemienia kolejnych mieszkańców w potwory. Wcielając się w Tropicieli, staniemy przed wyzwaniem pokonania zagadkowej plagi i odkrycia sekretów złowrogiego miasta. Bloodborne jest grą kampanijną gracze będą przechodzić przez kolejne Kampanie, składające się na Rozdziały, po każdej z nich rozbudowując swoją talię i stając się silniejszym. W Bloodborne postacie graczy oraz wrogów będą przemieszczać się i walczyć ze sobą na mapie złożonej z kafli, co przypadnie do gustu wszystkim osobom preferującym gry rodzaju Dungeon Crawler. W przeciwieństwie jednak do takich tytułów jak Zombicide tutaj kolejne fragmenty terenu pojawiają się podczas rozgrywki, a wrogowie aktywują się między turami graczy. Bloodborne jest tytułem ogromnym, na który składają się setki kart, dziesiątki żetonów i ponad czterdzieści szczegółowo tworzonych figurek.
Kiedy rosną kły
Nie wiadomo, skąd się wzięła ani czym jest. Plaga. Zaczęło się niewinnie. Jednemu chłopcu na czole wyrósł róg. Koledzy się z niego śmiali. Do dnia, aż chłopcu wyrosły kły, dzięki którym tych kolegów zjadł, i skrzydła, na których odleciał. Minęło pół roku, a w Yharnam, przeklętym mieście, zanotowano od tamtego czasu pięćdziesiąt podobnych przypadków. Ktoś wreszcie musi coś z tym zrobić. W ślad za potworami wysłano czterech Tropicieli. Posiadają wyplenić zło i poznać jego przyczynę. Załapałeś się do tej grupy.
Kampanie
Rozgrywka w Bloodbornie składa się na cztery Kampanie. W każdej Kampanii rozegracie trzy Rozdziały. Każdy Rozdział indywidualne reguły specjalne oraz własny proces przygotowania. W każdym Rozdziale odkrywać będziecie też karty Misji. Wypełnianie Misji i zdobywanie Nagród będzie prowadziło was do zwycięstwa. Jeżeli jednak przegracie choćby w trzecim Rozdziale, całą Kampanię trzeba będzie rozegrać od początku.
Akcje
W czasie swej tury każdy Tropiciel może wykonać szereg akcji, wydając na każdą po jednej karcie Statystyki. Gracz decyduje, czy chce co turę zużywać regularnie trzy karty, czy zostawić sobie więcej kart na przyszłość. Tropiciel może się poruszyć, zaatakować albo wejść w interakcję z Przedmiotem albo celem Misji. Kolejne kafle terenu będą odsłaniane wraz z próbami przemieszczenia, dlatego Tropiciele nigdy nie wiedzą, co czeka na nich za rogiem.
Arsenał
Każdy Tropiciel zaczyna grę z uniwersalną talią kart, która z biegiem Kampanii będzie ewoluować, stając się unikalną. Oprócz kart w talii gracz będzie używał Przedmiotów Jednorazowych mocnych artefaktów, które mogą być wykorzystane w określonym momencie gry. Karty Nagród działają podobnie, lecz są wielokrotnego wykorzystania i przyznawane za ukończenie Misji. Z kolei Zdradliwa Broń i Broń Palna mają przeznaczone miejsca na Planszy Tropiciela. Tropiciel może posiadać tylko po jednej sztuce każdej z nich.
mocne strony:
Nr katalogowy: 83683
wariant: Planszowe
Min. Ilość graczy: 1
Max. Liczba graczy: 4
Czas gry: 90 min
Wersja: Podstawa
Wersja językowa: Polska
oczekiwania wiekowe: od 14 lat
Płeć: Chłopcy
Płeć: Dziewczynki
towar na baterie: Nie
Baterie w pakiecie: Nie
Zasilanie: Nie dotyczy
Akcesoria w pakiecie