Po Republice nie pozostał ślad! Rządy Imperium sięgają najdalszych zakątków galaktyki.... I choćby się wydawało, iż nie ma nadziei, niewiele znacząca grupka rebeliantów stawia opór. Dzięki brawurowym partyzanckim akcjom, udaje sie produktywnie sabotować działania tyranii.
Na jak długo$22 Oto "Star Wars. Rebelia" strategiczna gra planszowa, dla dwóch do czterech osób, opowiadająca o galaktycznych przepychankach znanych z sagi Gwiezdnych Wojen. Jedna ze stron- Imperium chce olśnić wszystkie układy i światy, Rebelianci- sprzeciwiają sie bezprawnym rządom, próbując przywrócić Republikę.
Która ze stron zwycięży$23 Jasna Strona Mocy przebije się poprzez kurtynę Ciemnej Strony$24 Przygotowanie gry, opis komponentów, a nawet początkowy scenariusz podpowiada instrukcja. Każdy z graczy uzyskuje planszetkę,, a także talię Misji, Akcji,, a także początkowych Liderów (postacie znane z sagi).
Uczestnik kierujący Sojuszem Rebeliantów, wybiera jedną z planet na której umieszcza bazę (w tajemnicy przed przeciwnikami). Licznik rund umieszczamy na polu 1, natomiast widocznik Rebeliantów na przeciwległej stronie Toru Rund.
Możemy rozpoczynać! Cel gry "Star Wars: Rebelia" jest inny dla każdego z graczy. Ciemna Strona Mocy musi wkroczyć wojskami na planetę na której znajduje się główna baza ruchu oporu, natomiast Rebelianci muszą wykonywać misje sabotażowe, pozostając w ukryciu, aż do momentu zetknięcia się ze sobą Licznika Rund i widocznika Rebelii.
Cele jasne- ale czy prosto je osiągnąć$25 Każda ze stron dysponuje charyzmatycznymi bohaterami, zwanymi Liderami. To właśnie na nich oparta jest cała mechanika gry. Początkując od pierwszej Fazy każdej rundy, gracze wybierają (w tajemnicy przed przeciwnikiem) Misje i przyporządkowują im lidera.
Możemy wykonać dowolną liczba Misji, lecz warto brać pod uwagę fakt, iż są one jednorazowymi akcjami! W następnej fazie, przechodzimy do wykonywania zleconych zadań. Począwszy od Rebelii gracz odsłania dowolnie wybraną kartę misji, czyta jej treść i umieszcza przyporządkowanego lidera do wybranej przez siebie planety.
Przeciwnik może zareagować na misję, wysyłając do tego samego układu pionek swego niewykorzystanego wcześniej Lidera. Jeśli tak się stanie- gracze rzucają kostkami (określone przed daną zdolność lub treść karty).
A następnie rozstrzygają misje albo anulują jej działanie. Sabotować może każda ze stron, oczywiście jeśli posiada wolnego bohatera. Ponadto, Liderzy mogą zostać wykorzystani do przesunięcia wojsk,, a także zdobywania nowych planet.
starczy zamiast misji zadeklarować ruch, przypisać pionek i położyć go na optymalnej plancie. Gdy obaj gracze spasują należy przejść do kolejnej fazy- pozyskania nowych liderów, produkcji, i rekrutacji wojsk.
Zakończenie rundy odznaczamy przesunięciem licznika, sprawdzając czy żeby Rebelianci nie zwyciężyli potyczki! (przypominamy, iż za każdą zrealizowaną akcję rebelianci zyskują punkty, przyspieszające koniec gry!).