Dixit 2: Przygody. Dodatek do gry Dixit albo Dixit Odyssey.Daj znów ponieść się wyobraźni i wyrusz na poszukiwanie nowych skojarzeń. Przy pomocy nowych kart Wasze rozgrywki w Dixit będą jeszcze ciekawsze. Dixit 2 to 84 świeże, wspaniale narysowane karty, utrzymane w klimacie magicznego snu. Nowym ilustratorem pozostał Clément Lefevre uznany francuski grafik i autor książek dla dzieci, a także młodzieży, rysujący dla wielu uznanych wydawców. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit. Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady, a także nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki. Na czym to polega? Każdy gracz w swej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spomiędzy swych kart taką, która ich zdaniem najlepiej nadaje się do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, zaczyna się przyznawanie punktów. Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie dostaje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, iż skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kompozycjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną poprzez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty! Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy atrakcyjne skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej. Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej aniżeli tysiąc słów! Każda ilustracja to klucz otwierający drzwi do krainy wyobraźni. Gra mieści 84 atrakcyjnie ilustrowane karty. Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich pokaźną udoskonalenie formułowanych wypowiedzi, a także relacji z innymi ludźmi. Gra może słwykorzystać ponadto jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.