Nemesis (edycja polska)
Nagle wybudzasz się z hibernacji. Gdy powoli odzyskujesz świadomość i kontrolę nad własnym ciałem, przypominasz sobie, że jesteś na statku kosmicznym "Nemesis". Podróżujesz na Ziemię z górniczej planety Dantis umiejscowionej w systemie planetarnym Trappist-1. Zaskoczony i zaniepokojony zdajesz sobie sprawę, iż komputer wybudził Cię w trybie awaryjnym tuż przed ostatnim nadprzestrzennym w kierunku Ziemi. Zaniepokojony, stanem statku i załogi, żądasz od komputera pokładowego więcej danych. Na odpowiedź czekasz bezdyskusyjnie zbyt długo, ale w końcu dane zaczynają napływać. Nie wiesz nic odnośnie statku, a stan całej załogi wydaje się być w porządku... Całej, poza jedną osobą. Serce natychmiast skacze Ci do gardła...
Nemesis jest grą przygodową typu "survival horror" przeznaczoną dla od 1 do 5 graczy. Gracze wcielają się w rolę członków załogi kosmicznego transportowca "Nemesis", który po wykonaniu swej misji obrał kurs powrotny na Ziemię.
Nagle wydarzyło się coś, co na stałe odmieni los tej misji - komputer statku uruchomił procedury awaryjne: zatrzymał "Nemesis" i przywrócił świadomość załodze.
Wciąż odurzeni zbyt szybkim wybudzeniem próbujecie dowiedzieć się, co spowodowało ten alarm. Sprawdzacie stan załogi i okazuje się, że biomonitor jednego z członków załogi nie wysyla żadnego sygnału. Sprawdzacie stan statku i odkrywacie, iż poza uszkodzonymi silnikami, będziecie musieli jeszcze manualnie ustawić cel podróży. I nie jest to ostatnie z waszych zmartwień...
... Bo na pokładzie znajdują się Intruzi.
dopóki procedura awaryjna jest aktywna, możecie zapomnieć o powrocie do domu.
Nemesis jest grą kooperacyjną, której głównymi motywami są blef, zdrada i to, co uwielbia każdy fan gatunku survival horror - przygoda pełna niebezpiecznych spotkań i nieprzystępnych decyzji.
Zawartość pudełka:
- 6 figurek postaci (Kapitan, Pilot, Naukowiec, Zwiadowca, Żołnierz, Mechanik)
- 6 figurek larw
- 3 figurki pełzaczy
- 8 figurek dorosłych osobników (4 rozmaitych rodzajów)
- 2 figurki reproduktorów
- 1 figurka królowej
- 5 plastikowych podstawek (plecaki)
- 6 barwnych krążków
- 1 dwustronna plansza z mapą statku
- 6 plansz postaci
- 11 kafelków pomieszczeń „1"
- 9 kafelków pomieszczeń „2"
- 1 kolonia intruzów
- 1 skaner
- 1 plansza intruzów
- 2 kości walki k6
- 2 kości szmerów k10
- 2 karty z opisem pomieszczeń
- 18 znaczników statusu
- 30 widoczników szmerów
- 12 żetonów drzwi
- 4 kapsuły ratunkowe
- 20 żetonów eksploracji
- 1 niebieski żeton ciała członka załogi
- 5 czerwonych żetonów ciał członków załogi
- 8 widoczników jaj intruzów
- 27 żetonów intruzów (8 larw, 12 dorosłych osobników, 3 pełzacze, 2 reproduktory, 1 królowa, 1 pusty żeton)
- 8 żetonów zwłok intruzów
- 50 pokaźników amunicji/obrażeń
- 8 widoczników pożaru
- 8 wyraźników awarii
- 6 żetonów silników (3 produktywne, 3 uszkodzone)
- 2 żetony „5 obrażeń"
- 1 widocznik śluzy powietrznej
- 1 wyraźnik pierwszego gracza
- 60 kart akcji (po 10 na postać)
- 18 kart celów (9 osobistych i 9 korporacyjnych)
- 27 kart zanieczyszczenia
- 20 kart ataku intruzów
- 16 kart głębokich ran
- 20 kart wydarzeń
- 5 kart pomocy
- 8 kart słabości intruzów
- 8 kart koordynat
- 30 kart zielonych przedmiotów (medycznych)
- 30 kart żółtych przedmiotów (technologicznych)
- 30 kart czerwonych przedmiotów (militarnych)
- 12 kart niebieskich przedmiotów (samoróbek)
- 6 kart startowych przedmiotów postaci (broń)
- 12 kart osobistych przedmiotów postaci
- 6 kart wyboru postaci
- 7 kart celów „Solo/Koop"
- 10 kart akcji gracza (intruz)
- 1 tekturowa podstawka pod pudełko
dopełniające informacje:
- Autor: Adam Kwapiński
- Wydawca: Rebel, Awaken Realms
- Ilustracje: Piotr Foksowicz, Ewa Labak, Patryk Jędraszek, Paweł Samborski, Piotr Gacek, Andrzej Półtoranos
- Wydanie: polskie
- ilość graczy: 1 - 5 osoby
- Zalecany wiek: od 12 lat
- Czas rozgrywki: ok. 90 - 180 min
- Instrukcja: Nemesis_instrukcja_PL.pdf
- Opis w BGG: BoardGameGeek.com